Ανέλυα σήμερα στο μυαλό μου μια απο τις αντιφάσεις της εποχής μας και κατέληξα σε μερικά συμπεράσματα. Η αντίφαση με την οποία καταπιάστηκα είναι το ζήτημα παραγωγής-κατανάλωσης που ήταν ένα απο τα κύρια χαρακτηριστικά της καπιταλιστικής ανάπτυξης(στον Δυτικό κόσμο) μέχρι πριν απο λίγα χρόνια, πλέον αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί…
Δυο είναι οι βασικοί λόγοι που συνέβη κάτι τέτοιο:
1) Οι πηγές πλούτου/παραγωγής είναι περιορισμένες
2) Εκείνοι οι οποίοι κατέχουν τις ήδη υπάρχουσες πηγές πλούτου/παραγωγής δεν είναι διατεθημένοι να τις μοιραστούν έτσι ώστε να απαντήσουν στα ολοένα αυξανόμενα προβλήματα της ανθρωπότητας.
Γιατί όμως παλιότερα η καπιταλιστική «ανάπτυξη» ήταν δυνατόν να συμβαδίζει με την αύξηση των λαικών εισοδημάτων; Αυτό έμοιαζε να ήταν δυνατό επειδή υπήρχε:
1) Βελτίωση των τρόπων παραγωγής(τεχνολογική βελτίωση, εξιδείκευση, εμπειρία)
2) Παγκοσμιοποίηση της παραγωγής, δηλαδή οι πολυεθνικές που εκμεταλλεύονται την φθηνή εργασία τριτοκοσμικών χωρών καθώς επίσης και τις πλουτοπαραγωγικές τους πηγές.
3) Εκμετάλλευση της οικονομίας κλίμακας η οποία έδινε την ευκαιρία να παράγονται μαζικά φθηνά προιόντα.
Με όλα αυτά στη διάθεση τους, και φοβούμενοι το αντίπαλο δέος(Σοβιετική Ένωση), οι καπιταλιστές αναγκαζόταν να δώσουν μερικά ψίχουλα απο τα κέρδη τους στους λαούς των Δυτικών οικονομιών, ετσί ώστε να μην υπάρξει αμφισβήτηση του συστήματος. Είναι φανερό ότι σήμερα αυτό έχει ολότελα αλλάξει, και τα κεκτημένα(τα οποία κατακτήθηκαν στην πλειονότητα τους με αγώνες και αίμα) παίρνονται πίσω με ταχύτατους ρυθμούς, γιατί όμως γίνεται αυτό;
Μερικοί απο τους λόγους είναι:
1) Όπως είπαμε και παραπάνω οι πόροι είναι περιορισμένοι και υπάρχει στη φύση ενα όριο το οποίο η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη το έχει προ πολού ξεπεράσει.
2) Στην ουσία, η ορθολογική εκμετάλλευση των πηγών/μέσων παραγωγής/πρώτων υλών, μπορεί να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα του κόσμου, και να κάνει την βελτίωση των συνθηκών δυνατή, όμως…
3) Αυτοί που έχουν τα μέσα παραγωγής, και τα οποία έχουν αποκτησει με ιμπεριαλιστικές τακτικές, τα θέλουν για τον εαυτό τους, και δεν σκέφτονται με βάση το κοινό αλλά το ατομικό καλό.
4) Οι νόμοι είναι καθορισμένοι έτσι, ώστε να προστατεύεται η ατομική ιδιοκτησία, και τα συμφέροντα εκείνων που την κατέχουν, έτσι ο κρατικός παρεμβατισμός περιορίζει μόνο τους μικρομεσαίους και δεν ακουμπά τους μεγάλους.
5) Με την κατάρρευση/ανατροπή της Σ.Ε δεν υπάρχει κανένας φραγμός στις εχθροπραξίες των καπιταλιστών απέναντι στον λαό.
Στο σημείο αυτό θα ερωτηθεί κάποιος, «ναι αλλά που το πάνε;»
Μέχρι ένα σημείο οι καπιταλιστές κατάφερναν να έχουν ανάπτυξη μέσω της εντατικοποίησης της παραγωγής, αυτό όμως δεν ήταν δυνατόν να γίνεται για πάντα. Το σύστημα όμως για να φένεται ότι αποδίδει και να κινείται η αγορά πρέπει να υπάρχει ανάπτυξη, και αφού δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει πραγματική ανάπτυξη με τους όρους τους δικούς τους έπρεπε να την επινοήσουν. Δημιούργησαν λοιπόν με τα τερτίπια των χρηματοπιστωτικών οργανισμών πλασματική ανάπτυξη η οποία δεν αντιστοιχούσε σε πραγματική παραγωγή αλλά ήταν απλά μια φούσκα. Όπως ήταν φυσικό, αυτή η φούσκα κάποια στιγμή, και υπό την πίεση νεοεμφανιζόμενων οικονομικών δυνάμεων στον χάρτη με πραγματική ανάπτυξη παραγωγής(βλέπε Κίνα), έσκασε.
Όμως όπως πρωτοείπαμε, οι καπιταλιστές, έχουν εξασφαλίσει ότι το νομικό σύστημα τους προστατεύει. Επιπλέον έχουν αποδυναμώσει και αφοπλίσει μέσω της παγκοσμιοποίησης τον ρόλο των κυβερνήσεων των κρατών(και στην θέση των εκλεγμένων κυβερνήσεων έχουν στήσει διεθνής οργανισμούς που ελέγχονται 100/100 απο αυτούς), και εν συνεχία τους έχουν φέρει στο δικό τους γήπεδο(αυτό γινόταν απο παλιά, όμως παλιότερα οι αρχηγοί κρατών είχαν μερικά διαπραγματευτικά χαρτιά στα χέρια τους, σήμερα δεν έχουν κανένα).
Τώρα λοιπόν, διαμέσου κρίσης, χρησιμοποιούνε αυτούς τους υπερεθνικούς μηχανισμούς τους οποίους έχουν στήσει, προκειμένου αυτοί να ζημιωθούν όσο το δυνατόν λιγότερο, για την ακρίβεια το κάνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε η κρίση για μερικούς καπιταλιστές να μετατραπεί σε ευκαιρία. Οπότε έχουμε:
– Μείωση των μισθών και αύξηση της φορολογίας για τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, έτσι ώστε να συνηθίσουν σε ενα νέο μη καταναλωτικό τρόπο ζωής.
– Οι κυβερνήσεις λένε στον κόσμο ότι ο μόνος τρόπος να βγούμε απο την κρίση είναι μέσω της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, έτσι σε χώρες προτεκτοράτα όπως είναι η Ελλάδα ανοίγουν το δρόμο για να έρθουν ξένες εταιρίες να κατακλύσουν την αγορά(Fast track ανάπτυξη-άνοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων). Επιπλέον ελαφρύνουν την φορολογία για τις εταιρίες αυτές, σβήνουν πρόστιμα και ωφειλές, επιδοτούν τις τράπεζες. Τέλος, παίρνονται σε ολόκληρη την ευρώπη ενα σωρο αντεργατικά και αντιλαικά μέτρα που θα μπορούσαν να χωριστούν στις εξής κατηγορίες:
α) Μέτρα που συμπιέζουν τα λαικά εισοδήματα
β) Μέτρα που θεσμοθετούν τα πισωγυρίσματα στην εργασία/υγεία/παιδεία
γ) Μέτρα για την καταστολή κινητοποιήσεων/λαικών ξεσηκωμών/διαφόρων ενεργειών που αντιτίθονται στο σύστημα με πρόφαση τον εξτρεμισμό και την τρομοκρατία.
Ελπίζουν λοιπόν(γιατί εγώ πιστεύω πως δεν θα τους περάσει), πως αν καταφέρουν να φτάσουν τον κόσμο σε ενα επίπεδο εξαθλίωσης πρωτοφανούς για την εποχή μας θα πετύχουν:
1) Να κερδίζουν σχεδόν όλη την υπεραξία απο την εργασία μας απευθείας χωρίς να χρειάζεται να καταναλώνουμε ιδιαίτερα, εφόσον θα μας πληρώνουν ψίχουλα.
2) Θα εξοντωθούν οι ενδιάμεσοι «μικροκαπιταλιστές» και τα κανάλια διανομής θα περάσουν όλα στα χέρια των μονοπολίων, ρίχνοντας έτσι το κόστος για τους μεγαλοκαπιταλιστές.
3) Συμφωνίες «ανάπτυξης» θα γίνονται απευθείας με τις μαριονέτες πολιτικούς, και έτσι τα χρήματα απο τα κρατικά ταμεία θα πηγαίνουν σε έργα για να μπορεί το κεφάλαιο να κινείται(εκεί θα παίξει ρόλο η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη»).
4) Το κράτος θα έχει πραγματικά ως μοναδικό του ρόλο την διευθέτηση των ζητημάτων που αφορούν το κεφάλαιο και θα χρησιμεύει ως αγωγός άντλησης χρημάτων απο τους λαούς προς την οικονομική αριστοκρατία.
Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, για να κλείνω και το θέμα σιγά σιγά, για εκεί το πάνε το πράμα. Απλά, όπως είπα και νωρίτερα, δεν πιστεύω ότι θα τους περάσει αφού όπως λέει και η γνωστή παροιμία, «φωνή λαού οργή θεού», καιρός είναι αυτή η φωνή να αρχίσει να υψώνεται, όποιο και αν είναι το τίμημα…
Διαφορετικά τα πράγματα ολοένα και θα χειροτερεύουν!
ΕΓΩ ΔΙΑΦΩΝΩ. ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΣΟΥ ΠΑΝΩ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΟΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Καταρχήν γιατί δεν περιμένεις να τελειώσω και γιατί είναι προβοκατόρικος;
Πότε η παραγωγικότητα δεν ήταν ανάλογη των μισθών (κατανάλωση) λιγότερο δυσανάλογη μπορεί.
Στο Redflyplanet έχει δυο αναλύσεις για τις αντιφάσεις του καπιταλισμού πάρα πολλή καλές και πολλή επεξηγηματικές νομίζω στις έχω στείλει.
Εκεί θα βρεις και την απαντήσει στο ερώτημα σου
αλλά και στην πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού
συμφωνώ με το LAKAMA περί προβοκατόρικου σχολίου.
ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΩ
Δεν έγραψα ανάλογη έγραψα συμβάδιζε, έτσι και αλλιώς όπως θα δείς παρακάτω γράφω:
ε όλα αυτά στη διάθεση τους, και φοβούμενοι το αντίπαλο δέος(Σοβιετική Ένωση), οι καπιταλιστές αναγκαζόταν να δώσουν μερικά ψίχουλα απο τα κέρδη τους στους λαούς των Δυτικών οικονομιών, ετσί ώστε να μην υπάρξει αμφισβήτηση του συστήματος.
ΑΦΗΣΤΕ ΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΛΙΟΠΑΤΣΑΟΥΡΑ!!!
Τελείωσα αμα επιθυμείτε σχολιάστε…:)
Ευτυχώς που σε κράξαμε στη μέση του άρθρου και το μάζεψες λίγο .
Έτσι όπως ξεκίνησες νόμιζα ότι πηγές στην Αθήνα και άκουσες την Ντόρα.
Λίγο ήθελες να μας πεις και για το πόσο καλές είναι οι αγορές .
Να βγάλεις τα πλατάνια από το μπλοκ και να βάλεις ελιές.
Ναι ευχαριστώ σας που δεν με αφήσατε να αμαρτήσω…
καλά είστε εντελώς για τον πούτσο…!
Σιγά να μην έλεγα και ότι έρχομαι σε οργασμό κάθε φορά που ακούω ΣΕΒ.
Απλά αυτό που ήθελα να δείξω είναι ότι η βελτίωση των συνθηκών για τον λαό στον καπιταλισμό είναι μια ψευδαίσθηση που δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί.
Viva La Revolution
Εντομεταξύ ταυτόχρονα έγραφα το άρθρο και την εργασία μου και προσπαθούσα να μιλήσω και με το Πατσαούρι.
ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΩ ΟΤΙ ΤΑ DVD ΤΗΣ ΤΖΟΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΤΟΥΒΛΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΑΦΟΡΑ.
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΠΡΟΒΟΠΟΛΟΥ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ.
ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ ΟΤΙ ΕΝΩ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΝΑ ΤΟΥ ΜΙΛΗΣΩ ΣΤΟ ΜΣΝ ΕΚΕΙΝΟΣ ΤΟ ΕΚΛΕΙΝΕ ΑΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ.
ΧΑΧΑ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Είμαι καπιταλοσκυλοφιλόφιλος
Έχω και εγω δικαιώματα!!!
Το γαμησαμε το θέμα…
http://koukios.wordpress.com/2010/11/24/gap/
Αντε..και καλά κρασιά
Γ.Β
Α… αυτή ήταν η πηγή του Ποε για το άρθρο ..χα χα
Γ.Β
Θα μπορούσαμε να σου παραθέσουμε σεντόνια επί σεντονιών, όχι φυσικά σε σωστές εκτιμήσεις που κάνεις σε σημεία, αλλά σε πολλές αντιφάσεις που άθελα σου πιστεύω πέφτεις έχει να κάνει με το τμήμα που είσαι στο ανοικτό πανεπιστήμιο.
Η πρώτη αντίφαση «Η αντίφαση με την οποία καταπιάστηκα…πλέον αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί»
Η δεύτερη «1) Οι πηγές πλούτου/παραγωγής είναι περιορισμένες»(λανθασμένη εκτίμηση), δεν υπάρχει κανένας περιορισμός φυσικού πλούτου(αυτές είναι θεωρίες σοσιαλδημοκρατικής έμπνευσης), ο σεισμολόγος Τάσσος, έχει γράψει γι αυτά ψάξε και βρες τα.
Η τρίτη «“ναι αλλά που το πάνε;“δεν υπάρχει τέτοιο ερώτημα είναι αφαιρετική σκέψη που ενδυναμώνει όλες τις αντιδραστικές θεωρίες, ο Λένιν έχει δώσει απαντήσεις σε 2 έργα του, οι «Ενωμένες Πολιτείες της Ευρώπης» και ο «Ιμπεριαλισμός το ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού», άρα μην αναπαράγεις το επιχρυσωμένο χάπι της παγκοσμιοποιήσης, αυτά είναι ΠΑΣΟΚΟΛΙΑΚΟΠΟΥΛΕΪΚΑ :)
Συνεχίζουμε.
Ολόκληρο το κομμάτι από «Μέχρι ένα σημείο οι καπιταλιστές κατάφερναν να έχουν ανάπτυξη μέσω της εντατικοποίησης της παραγωγής,……..δικούς τους έπρεπε να την επινοήσουν»., είναι μερικώς σωστό, αλλά φαίνεται ότι αγνοείς όχι ηθελημένα πιστεύω πως ένας κανόνας του κεφαλαίου είναι ο εξής.» Όταν χάνονται κέρδη καταστρέφονται παραγωγικές δυνάμεις δηλαδή εργοστάσια και κυρίως ανεπτυγμένα εργατικά χέρια. Δηλαδή αγνοείς την 4η βασική αντίφαση του καπιταλισμού.
Οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί υπήρχαν και πριν από το προμονοπωλιακό καπιταλισμό, δεν χρειάστηκε να τους επινοήσουν. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε κυρίως εμπορικές τράπεζες και μια επενδυτική την ΕΤΕ, στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες εμπορικές τράπεζες είναι κυρίως οι συνεταιριστικές(εξαγορασμένες από τις επενδυτικές).
Συνεπώς δεν υπάρχει επιννόηση, ούτε φούσκα αλλά μπαλόνι που πετάει μέχρι να σκάσει και κάποιο άλλο να το αντικαταστήσει, τα δάνεια προέκυψαν μαζικά από τον 19ο αιώνα για να αναπαράγουν τον κύκλο των κρίσεων που είναι πάντα η σχεδόν πάντα οι ίδιες.
1)Κρίση υπερπαραγωγής
2)Υπερκερδών
3)Υποκατανάλωσης
Συνεχίζουμε.
Ο Καπιταλισμός είναι κοινωνικό πολιτικό σύστημα εμπεριέχει τη Βάση(παραγωγική διαδικασία) και το Εποικοδόμημα(αστικό κράτος, νόμοι κλπ) για να μπορεί να κάνει τη δουλειά του δηλάδή να παράγει «νόμιμο» κέρδος για όλους τους καπιταλιστές, άρα δεν έχουν εξασφαλίσει. Το κράτος είναι δικό τους και δεν θα το παραδόσουν σε κανένα, με κανένα και για κανένα λόγο και ανήκει σε όλους όχι σε ένα καπιταλιστή, δεν συζητάμε για τους νόμους που έχουν φτιαχτεί για να καταπιούν τους εργάτες, αυτοί είναι ο εχθρός όλων των αντιχόμενων κεφαλαιούχων, γι αυτό και ο στρατός.
Όλα τα παρακάτω έιναι σωστά…
Δες εδώ
http://radiocollectiva.blogspot.com/search/label/%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82
Είναι ομάδα από άρθα για τις κρίσεις κάποια τα είχαμε γράψει πριν ξεσπάσει ονομαστικα η κρίση, τον Σεπ του 2008.
http://radiocollectiva.blogspot.com/2010/02/blog-post.html
http://radiocollectiva.blogspot.com/2010/01/blog-post.html
http://radiocollectiva.blogspot.com/2009/11/dubai-rock-e.html
http://radiocollectiva.blogspot.com/2008/07/21.html.
Αν ψάξεις θα βρεις και άλλα, θα σε ενδιαφέρουν.
Καταρχήν η αντίφαση που παρουσιάζω δεν αντιστοιχεί στις 4 βασικές αντιφάσεις του καπιταλισμού. Έχει να κάνει με προσωπικές μου παρατηρήσεις και ματιές στις θεωρίες εκείνων που υπερασπίζονται ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της κοινωνίας(Adam Smith, Keynes κλπ).
Γιάννη στην αρχή δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πείς.
Ο φυσικός πλούτος είναι περιορισμένος, όχι ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές αλλά ο καπιταλισμός δεν δύναται να τις εκμεταλλευτεί για πολλούς και διάφορους λόγους. Για παράδειγμα στο παρελθόν που χρησιμοποιούταν κυρίως η ξυλεία ως πηγή ενέργειας υπήρχαν ευρωπαικές χώρες που είχαν υπερυλοτομήσει τα δάση τους γιαυτό και αργότερα στράφηκαν στον γαιάνθρακα. Όπως είπα και παρακάτω υπάρχει τρόπος να βελτιωθεί η ζωή αλλά ο καπιταλισμός αδυνατεί να δώσει λύσεις.
Στην τρίτη διαφωνία σου, παρόλο που δεν εχω διαβάσει τα έργα του Λένιν, εγώ στο συγκεκριμένο άρθρο κάνω μια απλή σκέψη βάσει όπως είναι λογικό των δικών μου εμπειριών και γνώσεων, δεν θα διαφωνήσω μαζί σου στα περί Λένιν αλλά δεν μπορώ και δεν θέλω πρίν πω τις σκέψεις μου κάθε φορά να τσεκάρω αν ταιριάζουν με ότι έλεγε ο Λένιν(όχι ότι δεν θα ήταν καλό να ήξερα τι έλεγε ο Λένιν). Πάντως η παγκοσμιοποίηση, αυτοί τουλάχιστον έτσι την αποκαλούν, ότι έχει ως στόχο να ελέγξει καλύτερα τις χώρες του κόσμου, έτσι ώστε να μήν υπάρχουν περιθώρια για αυτοδιάθεση των χωρών, και ότι στο παρελθόν έχει στηρίξει την «ανάπτυξη» των Δυτικών χωρών στις χώρες του τρίτου κόσμου δεν νομίζω να ήταν λάθος εκτίμηση.
Όταν χάνονται κέρδη καταστρέφονται παραγωγικές δυνάμεις ,ναι, αλλά κέρδος δεν είναι το πλασματικό χρήμα, γιατί όταν δεν έχει αντίκρυσμα δημιουργούνται οι γνωστές φούσκες στις τράπεζες και τα ελλείματα στους πολίτες, εκτός και αν δεν κατάλαβα καλά τι εννοούσες.
Όσο για τους οργανισμούς δεν είπα ότι δεν υπήρχαν, απλά παλιότερα η ψαλίδα μεταξύ χρήματος που αντιστοιχούσε σε παραγωγή και χρήματος που συσσωρευόταν στις τράπεζες δεν ήταν τόσο μεγάλη, χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κανόνας του χρυσού που περιόριζε κάπως τα πράγματα. Συμφωνώ ότι η τακτική δανεισμού των τραπεζών και η εξαγορά μέσω αυτών είναι παλιό φρούτο, αλλά η αποθράσυνσή στην οποία τους έχει επιτραπεί να φτάσουν σήμερα, λόγω των ηλεκτρονικών μέσων και γενικά της τεχνολογίας, είναι πρωτάκουστη.
Στο τρίτο σχόλιο σου δεν ξέρω ποιά διαφωνία εκφράζεις, εμένα μου φενεται ότι λέμε τα ίδια. Τον ΟΗΕ το ΝΑΤΟ, τα ΔΝΤ τις Κομισιόν, κλπ δεν τα φτιάξανε στην τύχη, τα φτιάξανε επειδή έτσι είναι ευκολότερο να ελέγχουν τα κράτη, ή κάνω λάθος;
ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΟΘΗΣΑΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ – ΨΙΧΟΥΛΑ ΣΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΕΥΡΩΠΑΙΕΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΦΟΒΟΤΑΝΕ ΤΗΝ ΕΣΣΔ ΕΧΩ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ.
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΣΑΛ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΡΟΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΤΤΟΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ.
ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ, ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΑΡΧΙΣΑΝΕ ΝΑ ΞΗΛΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΣΣΔ.
Η ΤΣΙΓΚΙΝΗ ΚΥΡΙΑ, Η ΘΑΤΣΕΡ, ΕΙΧΕ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΙΣΧΥΡΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΣΙΔΗΡΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΟΥ, ΕΙΧΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙ 3 ΕΚΕΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΝ ΑΓΓΛΙΚΟ ΒΟΡΡΑ ΤΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΚΛΕΙΣΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΑΠΑΛΛΑΣΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΗ ΤΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΣΣΔ. ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΒΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ.
ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΤΗΝΟΤΕΡΑ ΑΡΧΙΣΑΝΕ ΝΑ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΠΑΛΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΚΕΙ.
ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΔΕ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΚΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ 1975 ΑΚΟΜΑ ΕΙΧΑΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΕΞ ‘ ΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΑΓΟΜΕΝΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΝ.
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΒΑΛΛΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΣΤΑ ΦΤΩΧΑ ΛΑΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΠΙΤΑΣ ΤΟ ΚΑΡΠΩΝΟΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΕΣ.
ΜΟΛΙΣ ΟΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΧΑΘΗΚΑΝ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΥΠΟΔΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΜΠΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ.
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΖΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΝ ΩΣ ΙΔΕΑ.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΤΑΕΤΙΑ ΑΡΙΧΣΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΞΗ Η ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙ ΜΟΝΤΕΛΟ. ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΚΑ ΙΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΨΕΥΔΩΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤ ΔΗΘΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ.
ΑΥΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ, ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΟΔΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΣΤΟ ΛΑΟ. ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΣΗΜΕΡΑ 10 ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ ΑΥΡΙΟ 1000. ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ – ΜΠΟΡΔΕΛΟ ΠΟΥ ΕΣΤΗΣΕ ΛΟΙΠΟΝ Η ΠΑΣΟΚΙΚΗ ΛΑΙΛΑΠΑ ΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΚΕ ΗΤΑΝ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΠΩΣ ΚΑ ΙΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ.
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΡΙΣΕ ΝΑ ΞΗΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1989 ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΕΤΣΙ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Βαγιωνή. με τον Κούκιο μου άνοιξες τα μάτια, ευχαριστώ!!!
test
@radiocollectiva.
Θα σταθώ μόνο στον φυσικό πλούτο. Οι φυσικοί πόροι είναι σαφώς περιορισμένοι. Δεν υπάρχει λόγου χάρη άπειρο βολφράμιο. Αυτό που λέει ο Ποε είναι κατά την γνώμη μου η καλύτερη προσέγγιση στην πραγματικότητα. Δηλαδή, όταν δεν έχεις δυνατότητα παραγωγής από ξύλο απλά βάζεις στο παιχνίδι το κάρβουνο από την γη και πάει λέγοντας. Και αν ακόμα έχει γράψει ο σεισμολόγος που αναφέρεις την δυνατότητα από τον πλανήτη να δημιουργεί κάτι ex novo μέσω απ’ τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών ή με τον ροή του μάγματος από το πυρήνα προς την επιφάνεια για να μπορεί ένα μετάλλευμα λόγου χάρη να είναι αντικειμενικά εκμεταλλεύσιμο πρέπει να είναι σε ικανή συγκέντρωση, χαμηλό βάθος και άλλες τετρακόσιες προϋποθέσεις. Αν θες είναι ανάλογο με το θαλασσινό νερό που περιέχει χρυσό αλλά είναι τρομακτικά ασύμφορο να ρουφήξεις όλη την Μεσόγειο για 50 γραμμάρια. Άσε τον χρόνο που θέλει που είναι τουλάχιστον εκατομμύρια χρόνια.
Εν κατακλείδι. Με τους ρυθμούς που υπερκαταναλώνει το σύστημα(καπιταλισμός) τους φυσικούς πόρους μια δεδομένη στιγμή θα αναγκαστεί να αλλάξει-βρει πρώτες ύλες ή να φέρει από αλλού (π.χ ανεξερεύνητα μέρη της Αφρικής ή της Ανταρκτικής ή στο πολύ μακρινό μέλλον απ’ την σελήνη ). Υπάρχει φυσικά και ο δρόμος να μειώσεις την ζήτηση τεχνητά ή ο δρόμος της ανακύκλωσης.
Προσωπικά πιστεύω ότι στο εγγύς μέλλον το πιο πιθανό σενάριο είναι ένα μείγμα από τα τρία παραπάνω (νέες ακριβές πηγές, μείωση της ζήτησης και σχεδόν υποχρεωτική ανακύκλωση). Και τέλος… δεν καταλαβαίνω γιατί να λες ότι ο φυσικός πλούτος μπορεί να τελειώσει είναι σοσιαλδημοκρατικό.
Γ.Β
@poexania
Και εγω μετά που το είδα άλλαξα γνώμη !!! Γιώργος ρε και επανάσταση του ….@@@@@
Γ.Β
Καταρχάς δεν μέμφόμαστε τίποτα, απλές παρατηρήσεις κάναμε από Μαρξιστική Λενινιστική θέση αρχής και οι σύνδεσμοι που παραθέσαμε ήταν για να εμπλουστίσεις παραπέρα τον τρόπο σκέψης σου.
Κατά δεύτερον δεν είπαμε πουθενά πως η αντίφαση που ανέφερες ενυπάρχει σετι τέσσερις βασικές του αντιφάσεις-αντιθέσεις, ωστόσο όμως δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια βελτίωσης του (γαμώ)καπιταλισμού.:)
@ Βαγιωνής, :)
Τώρα ανοίγουμε άλλου είδους θεματολογία, ωστόσο «η θεωρία της Πλεονάζουσας Μάζας» την οποία έκανε γνωστή ο σεισμολόγος Τάσσος ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα για τις τευτονικές πλάκες και για την καταστροφή των φυσικών πόρων οι οποίοι συνεχώς αναπαράγονται.
Η θεωρία αυτή έγινε αντικείμενο γεωφυσικού πειραματισμού στις δεκ του ’50, ’60 και ’70 και ουσιαστικά απέδειχνε πως η γη από μόνη της Γης συνεχώς αυξάνεται με την προσθήκη νέου υλικού που παράγεται στα έγκατα και οι σεισμοί δεν γεννιούνται από τις κινήσεις και τις συγκρούσεις των τεκτονικών πλακών στην επιφάνεια του πλανήτη αλλά από τις ηλεκτρομαγνητικές δυνάμεις που κινούν τις διεργασίες στο εσωτερικό της Γης.
ΥΓ*
Η θεωρια της πλεονάζουσας μάζας αναπτύχθηκε στην ΕΣΣΔ και σήμερα γίνεται παντού αποδεκτή ειδικά στις ΗΠΑ.
Στην Ελλάδα εκφράζεται από τον καθηγητή Στ. Τάσσο
@radiocolectiva,
Να γράψω κάτι… ?
«η γη από μόνη της Γης συνεχώς αυξάνεται με την προσθήκη νέου υλικού που παράγεται στα έγκατα»
Είναι εκτός τόπου και χρόνου…. αρχή διατήρισης της μάζας.
«Η αρχή διατήρησης τής μάζας προτάσσει ότι η συνολική μάζα ενός συστήματος σωμάτων διατηρείται σταθερή ανεξαρτήτως των εσωτερικών αλληλεπιδράσεων. Περίπου ισοδύναμη πρόταση είναι ότι η ύλη μπορεί να αλλάζει μορφές, αλλά η ποσότητά της παραμένει σταθερή.»
Δεν μου μοιάζει να στέκει …. αν το έχει πει έτσι φυσικά.
Γ.Β
βασικα Βαγιωνη, η πυκνοτητα αλλαζει. :-)
Η πυκνοτητα μιας υλης σε υγρη μορφη ειναι διαφορετικη απο την πυκνοτητα της ιδιας υλης σε στερεη μορφη.
Καπως ετσι εχω καταλαβει εγω. Για να τσεκαρω τι ειναι αυτη η θεωρια…
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=75&artid=126983&dt=14/07/2002
Δηλαδη συνοπτικα, αν καταλαβα καλα, ο πυρηνας εχει σωματιδια «ελευθερα» που κυκλοφορουν και ενωνονται σιγα σιγα και αποκτουν μορφη ατομου κ εξισου η δημιουργια νεων υλων, οι οποιες «ωθουνται» προς τα πανω…
Αν δεις μιλά για «προσθήκη νέου υλικού που παράγεται στα έγκατα» δεν μιλά για αλλαγή μορφής από υγρό σε αέριο λόγου χάρη αλλά δημιουργία ex novo !!! απο το πουθενά δηλαδή !
@sartiv
Αν ήταν για μετατροπή δεν θα έβγαζα λέξη…
Γ.Β
a… και δεν είχα δει το άρθρο του βήματος…
Μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι ονομάζονται αυτοί που δεν ανανεώνονται με φυσικές ή τεχνικές διεργασίες (τουλάχιστον στο ορατό μέλλον), αλλά απλά υπάρχουν σε κοιτάσματα (φυσικά αποθέματα) που καταναλώνονται και εξαντλούνται κάποτε. Π.χ. το πετρέλαιο. Μερικές φορές τα προϊόντα τους μπορούν να ανακυκλωθούν για να καθυστερήσουν την επικείμενη εξάντληση των κοιτασμάτων τους (π.χ. τα μέταλλα) ή να συντεθούν με τεχνητό τρόπο από άλλες φυσικές πρώτες ύλες (π.χ. το πετρέλαιο)., αλλά αυτό δεν τα καθιστά ανανεώσιμα.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF_%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%BF%CE%B9
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΟΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ.
Ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι ονομάζονται αυτοί που ανανεώνονται με φυσικές ή τεχνικές διεργασίες. Π.χ. τα δέντρα ,, που μπορούν να δώσουν ξυλεία. Κόβονται για να ληφθεί η πρώτη ύλη (ξυλεία) αλλά μπορούν να αντικατασταθούν με φυσική ή τεχνητή αναδάσωση.
ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΕΞΟΔΑ. ΔΗΛΑΔΗ ΑΛΛΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΝΤΑΙ.
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΟ ΕΡΓΟ.
ΚΟΒΟΝΤΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΔΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΞΕΙΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΣΕ ΟΠΟΙΔΗΠΟΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΘΑ ΕΞΑΝΤΛΗΘΟΥΝ.
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΟΛΟΓΟ ΚΑΙ Η ΕΣΣΔ ΣΤΡΑΦΗΚΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ . ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΔΑΦΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΤΡΚΤΙΚΗΣ.
ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ ΔΕ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΕΙΝΑ ΙΠΕΡΙΟΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΕΧΟΥΝΕ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΑΝΑΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
@thersitis…
Αν και συμφωνώ γενικά με αυτό που λες μια παρατήρηση … δεν μπορεις να κάνεις ανακύκλωση με μηδενικό ενεργειακό κόστος. Πάντα έχεις απώλιες σε θερμότητα-τριβή ή γενικά σε μορφές που δεν μπορείς να μαζέψεις. Μακάρι να ήταν δυνατόν…αλλά δεν μας έκατσε. Φυσικά όμως μπορείς να κάνεις τρομερά πράγματα…αν υπάρχει πολιτική…
Γ.Β
ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΤΟΧΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ.
ΟΣΟ ΚΑ ΙΑΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΘΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΝΟ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ;
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΟΝΤΩΣ ΦΙΛΕ ΒΑΓΙΩΝΗ
ΑΥΤΟ ΛΕΩ ΚΙ ΕΓΩ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙ ΣΩΣΤΑ.
ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Και κάτι ακόμα…. αν υπήρχε σοβαρή πολιτική στην Ελλάδα και μια σοβαρή κρατική ΔΕΗ θα έλεγε….»δίνω 2000 ευρώ και κάθε σπίτι θα βάλει βάση νόμου φωτοβολταικά» Αν έχει επιπλέον παραγωγή λόγου χάρη η κρήτη το δίνει στο εθνικό δίκτυο. έτσι και νέες θέσεις εργασίας φτιάχνεις και βιομηχανία φωτοβολταικών και δεν έχεις ανάγκη απο OIL. Αν είσαι και μάγκας κράτος…. δίνεις και κάτι παραπάνω και κάνεις υποχρεωτικούς και τους Ηλ.Θερμοσ. και λές ότι μόνο βιομάζα (π.χ πυρήνας) θα παράγει ρέυμα. Αλλά έτσι…πως θα βγάλει money …ο ΧΖ.
Μεγάλη κουβέντα …άλλα για άλλη μια φορά…η κατάσταση είναι για τον….
Γ.Β
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΙΑ ΒΕΒΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑ ΙΕΦΙΚΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΙΘΑΝΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΘΘΗΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΤΡΟΦΗ, ΕΝΔΥΣΗ , ΚΑΙ ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ.
ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΡΑΔΙΟΚΟΛΕΚΤΙΒΑ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ. ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΩΣΤΟ ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΧΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΕΤΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΜΗΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ;
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Η φιλολογία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια για την μειωση των φυσικών πόρων το μόνο που εξυπηρετεί είναι την αύξηση της τιμής τούς.
ENA μικρο παραδείγμα είναι το ποιο κάτω
Ενίοτε μια είδηση όσο και αν έχει προχωρήσει η τεχνολογία φαντάζει απίθανη και απίστευτη.
Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.
Η τιμή του πετρελαίου πήγε στα ύψη και της βενζίνης το ίδιο;
Δεν έχετε χρήματα για να γεμίσετε το αδηφάγο τέρας που φωλιάζει στο γκαράζ σας;Λεπτομέρειες!(Βέβαια για το αδηφάγο τέρας (βλέπε τζιπ) δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά. Ας προσέχατε.…)
Τι θα λέγατε όμως αν σας έλεγα ότι με μόλις 1.5 €, μπορείτε να φουλάρετε ένα αυτοκίνητο, να έχετε αυτονομία τουλάχιστον 200 Km (μέχρι να το ξαναγεμίσετε) και “πιάνει” τελική 110 Km/h;
Σίγουρα θα με λέγατε τρελό και θα μου λέγατε ότι είμαι ονειροπόλος…
Αμ δε…..
Από την πανέμορφη και ρομαντική Γαλλία σας παρουσιάζουμε το Air Car ή αλλιώς CAT!
To CAT είναι ένα προϊόν 14 ετών έρευνας και χρησιμοποιεί για την κίνησή του απλό αέρα. Συμπιεσμένο βέβαια.
Για να εξηγούμαστε:
Πηγαίνεις στο βενζινάδικο, αφήνεις τους άλλους να περιμένουν να βάλουν βενζίνη με 1,5€ το λίτρο, και εσύ προχωράς μπροστά εκεί που βρίσκεται ο συμπιεστής. Συνδέεις την βαλβίδα στο αυτοκίνητο και σε λίγα λεπτά (3-4 σύμφωνα με τον κατασκευαστή), το έχεις γεμίσει με καθαρό αεράκι, δίνεις 1,5€ στον βενζινά για το ρεύμα που χάλασε το κομπρεσέρ και την κάνεις με 110Km/h αφήνοντας τους άλλους με το στόμα ανοιχτό (και την τσέπη άδεια), και την σκόνη στο παρμπρίζ.
Η λειτουργία του αυτοκινήτου βασίζεται σε μια πολύ απλή λογική. Στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα το καύσιμο χρησιμοποιείται ώστε κατά την καύση του και την εκτόνωση των αερίων (από την καύση) , να δίνει κίνηση στα πιστόνια και να κινεί το αυτοκίνητο.
Με το CAT αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο αέρας αποθηκεύεται σε υψηλή πίεση (300 bar) μέσα σε ένα δοχείο (το αντίστοιχο ρεζερβουάρ) το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για μέγιστη αντοχή. Στην συνέχεια χρησιμοποιούμε αυτή την πίεση (που ουσιαστικά είναι αποθηκευμένη ενέργεια) και διοχετεύεται ο αέρας στα πιστόνια κινώντας τα όπως ακριβώς θα έκανε η εκτόνωση των αερίων από την καύση της βενζίνης.
Εννοείται ότι λόγω του ότι δεν υπάρχει καύση είναι και πιο αθόρυβο αλλά το σημαντικότερο… πεντακάθαρο!!!
Θέλετε και άλλο; Ένα τέτοιο αυτοκίνητο χρησιμοποιεί φίλτρα για να καθαρίζει τον αέρα που θα μπει μέσα (για την αποφυγή σωματιδίων και σκόνης στα πιστόνια). Αυτό όπως καταλαβαίνετε οδηγεί στο γεγονός ότι ο αέρας που βγαίνει είναι καθαρότερος από αυτόν που μπαίνει!!! Δηλαδή όχι μόνο δεν μολύνει αλλά καθαρίζει την ατμόσφαιρα από σωματίδια αιωρούμενα και ρύπους!!!
Βέβαια όπως με κάθε τεχνολογία τέτοιου τύπου υπάρχει και το υβριδικό αντίστοιχο το οποίο κινείται και με αέρα και καύσιμο, αυξάνοντας δραματικά την αυτονομία!
Πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτων κάνουν έρευνες για τέτοιου τύπου αυτοκίνητα. Τα πρώτα μοντέλα αναμένονται μέσα στο 2008 στην Ευρώπη και Ινδία.
Και η τιμή του;
Το οικονομικότερο μοντέλο, (κρατηθείτε) μόλις 3.500€!
Παρακάτω μπορείτε να δείτε και ένα βιντεάκι από το BBC με το αυτοκίνητο σε δράση και τους κατασκευαστές.
AYTO TO ΠΑΡΑΔΕΙΓΑΜΑ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ.
ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ;
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΔΗΓΜΑ ΤΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ρωσική Corporation του Νανοτεχνολογίες να εκσυγχρονίσει και να διευρύνει παραγωγή τοματοπολτού χαλαζία και σκόνη
Posted in | Nanomaterials
Email / Share
Back One
Το Εποπτικό Συμβούλιο της Ρωσικής Corporation του Νανοτεχνολογίες ενέκρινε πρόσφατα ένα σχέδιο εκσυγχρονισμού και να διευρύνει την παραγωγή των ιδιαίτερα καθαρό πυκνό χαλαζία και σκόνη χαλαζία για την νανοηλεκτρονικής, οπτική, μηχανική φωτισμό, και οι χημικές βιομηχανίες. Στο πλαίσιο του έργου, μια κάθετα ολοκληρωμένη συγκρότημα παραγωγής θα είναι εγκατεστημένο στη Ρωσία, που θα επιφέρει μια σειρά βασικών υλικών για τις βιομηχανίες αυτές.
——————————————————————————–
Ads by Google
Any Kind AFM Cantilevers
AFM Cantilevers For Any Application Fast Delivery. Free Samples! NanoAndMore.com/Cantilevers
——————————————————————————–
Σήμερα, η αγορά για τα προϊόντα χαλαζία υψηλής καθαρότητας και των εμπορευμάτων από την επεξεργασία τους, είναι μεταξύ των παγκόσμιων πλέον η πολλά υποσχόμενη. Unimin, μια αμερικανική εταιρεία, είναι η κυρίαρχη επιχείρηση στον τομέα αυτό. Ρωσία διαθέτει την παραγωγή της το δικό της επαρκώς καθαρή εμπορευμάτων χαλαζία, υποχρεώνοντας τους οικιακούς καταναλωτές να αγοράσουν τα υλικά από ξένους παραγωγούς.
Ανάπτυξη της ρωσικής βιομηχανίας μηχανικών φωτισμού και της παραγωγής μεγάλης ποικιλίας των ηλιακών συσσωρευτών (εν μέρει, ως αποτέλεσμα των έργων που RUSNANO υποστηρίζει) θα επιφέρει σημαντική ανάπτυξη της αγοράς για τα καθαρά χαλαζία συμπυκνώματα καταναλώνονται ως πρώτη ύλη για την προετοιμασία πυριαντήρια χαλαζία στην τις οποίες τα ηλεκτρονικά και ηλιακή μονό κρύσταλλο πυριτίου καλλιεργούνται.
Στο πλαίσιο του νέου σχεδίου, η εταιρεία του έργου θα πλοίαρχος κατασκευή χαλαζία μικρο-και nanopowder και καθαρό χαλαζία συμπυκνώματα. Χαλαζία nanopowders, με μέγεθος σωματιδίων μικρότερο από 100 νανόμετρα, έχουν ευρεία εφαρμογή στον τομέα της μικροηλεκτρονικής και στην κατασκευή και εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου πηγάδια. Χαλαζία micropowder, ένα προϊόν καθαρισμού των κονιοποιημένου φυσικού χαλαζία με μέγεθος σωματιδίων κάτω των 100 μικρομέτρων, χρησιμοποιείται ως μέσο πλήρωσης κατά την παραγωγή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Pure χαλαζίας συμπυκνωμάτων που χρησιμοποιούνται σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, φωτισμός μηχανική, ημιαγωγοί, και την οπτική και ινών- οπτική.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε περισσότερα από τέσσερα δισεκατομμύρια ρούβλια? RUSNANO θα επενδύσει 1,29 εκατομμύρια ρούβλια. Έως το 2016 ο όγκος των άκρως μεταποιημένα προϊόντα χαλαζία σε αυτό το έργο αναμένεται να είναι 10.200 τόνοι. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των προϊόντων που θα υπερβαίνει τα δύο δισεκατομμύρια ρούβλια το 2015.
«Το έργο αυτό έχει ορισμένα πολύ σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: τα υλικά της βάσης των ιδίων πρώτων στο Χάντι-Μανσίσκ Αυτόνομη Περιφερειάρχης-Yugra και την παραγωγή της ένα ευρύ φάσμα βασικών προϊόντων. Η τεχνολογία για τον εμπλουτισμό καθαρό χαλαζία που θα χρησιμοποιηθούν στο έργο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους κορυφαίους ξένους και τους εγχώριους εργαστήρια και εταιρείες που ειδικεύονται στην επεξεργασία χαλαζία, ιδιαίτερα Dorfner, μια εταιρεία στη Γερμανία ότι είχε πάνω από 100 χρόνια εμπειρίας εξόρυξη και επεξεργασία χαλαζία, «RUSNANO Διευθύνων Σύμβουλος Georgy Kolpachev σημείωσε.
Πολικό Quartz ιδρύθηκε από την κυβέρνηση της Χάντι-Mansiyk Αυτόνομη Περιφερειάρχης-Yugra το 2000 για την παραγωγή καθαρής επικεντρωθεί χαλαζία. έργου της τεχνολογίας για τον εμπλουτισμό Η καθαρή χαλαζία ήταν ανάπτυξης στα πρώτα της στάδια με χαλαζία Technology, Inc, στο New Jersey (ΗΠΑ), και ΑΟΚ, τμήμα του Κρατικού Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, και αργότερα στη Γερμανία από την Dorfner ANZAPLAN. Το 2003, οι ερευνητικές προσπάθειες οδήγησαν σε διάγραμμα ροής της διαδικασίας από Ουράλια χαλαζία Circumpolar του κρυστάλλου πυκνό που πληροί το πρότυπο IOTA και ΙΟΤΑ-4. Υπήρχαν άλλοι συμμετέχοντες στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, ειδικότερα, την επιστημονική ανάπτυξη και την παραγωγή κέντρο Priroda, η ομοσπονδιακή επιστημονικό κέντρο Prikladnaya Khimiya, Εργαστήριο K2, και το All-Ρωσίας Ερευνητικό Ινστιτούτο Χημικής Τεχνολογίας.
Επίσης το 2003 η πρώτη πέτρα που για την ίδρυση του σταθμού εμπλουτισμού στην πόλη της Nyagan και η κατασκευή ξεκίνησε για την κονιορτοποίηση και φωτομετρικών κατάστημα εμπλουτισμού στο Ust-Puiv. Το κατάστημα τέθηκε σε λειτουργία το φθινόπωρο του 2007. Κατασκευή του εργοστασίου στην Nyagan συνεχίζεται. Ανάπτυξη και εμπορική εξόρυξη του χαλαζία έχει αρχίσει στο πεδίο Dodo και των πρώτων υλών είναι οι παραδίδονται σε Ουστ-Puiv για περαιτέρω επεξεργασία. Η παρτίδα πιλότος της συγκέντρωσης και μεταλλεύματος ύλες έχουν αποσταλεί στους δυνητικούς καταναλωτές (συμπεριλαμβανομένων των Podolsk Chimko-Metal Works, LZOS Οπτικής Group, Ομοιοπολικός). Οι εταιρείες που έχουν προβεί σε όλες τις δοκιμές και να καταστεί θετικά συμπεράσματα.
Ural Βιομηχανία-Ural Polar Corporation, OJSC θα λειτουργήσει ως εταιρεία διαχείρισης του έργου της για την ανάπτυξη των ορυκτών πόρων στην ανατολική πλαγιά της οροσειράς των Ουραλίων. Οι δραστηριότητές της έχουν ως επί το πλείστον στη μηχανική σχεδίαση και την κατασκευή των μεταφορών, της ενέργειας, και μεταλλευμάτων υποδομές ανθρακωρυχείων για την και Cirumpolar Ουράλια Polar. Η εταιρεία ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2006. Οι κυβερνήσεις των τεσσάρων περιφερειών-Χάντι-Μανσίσκ Αυτόνομη Περιφερειάρχης, Γιαμάλ-Νένετς Αυτόνομη Περιφερειάρχης, Tyumen Oblast, και Chelyabinsk Oblast-οι κύριες μετόχους. Sverdlovsk περιφέρεια έχει ανακοινώσει ότι θα γίνει μέτοχος το 2010.
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑ ΙΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΟΙ Η ΟΧΙ;
Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ. ΤΩΡΑ Η ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΕΧΕΙ. ΕΙΔΙΚΑ ΠΑΜΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΩ.
ΠΑΡΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΑΝΤΗΤΟΙ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Η ανθρωπότητα, έχοντας υπερεκμεταλλευτεί τους φυσικούς πόρους στο έπακρο, αρχίζει να καταναλώνει πέρα από τα όρια των πόρων που μπορεί πλέον να δώσει ο πλανήτης Γη. Ορόσημο για την αντίστροφη μέτρηση η 9η Οκτωβρίου.
Σε τραγικά συμπεράσματα για την εξάντληση των φυσικών πόρων καταλήγει το βρετανικό New Economics Foundation (NEF), αξιοποιώντας την έρευνα μιας αμερικανικής ακαδημαϊκής ομάδας, του Global Footprint Network (GFN). Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του NEF, η 9η Oκτωβρίου είναι η ημέρα του έτους που αρχίζουμε να καταναλώνουμε περισσότερους πόρους από αυτούς που πραγματικά μπορεί να μας δώσει η Γη, η ημέρα που η ανθρωπότητα αρχίζει να κατατρώει τον πλανήτη. Mε άλλα λόγια, υποθέτοντας ότι ο κόσμος έχει μια ορισμένη ποσότητα φυσικών πόρων που μπορούν συγκρατημένα να καταναλωθούν κάθε χρόνο, η χθεσινή ημερομηνία ήταν αυτή κατά την οποία αυτή η ποσότητα έχει ήδη καταναλωθεί.
Aπό αυτή την ημέρα και μετά, η ανθρωπότητα ζει από την οικολογική πιστωτική κάρτα της και μπορεί να το κάνει αυτό μόνο με την εκκαθάριση των φυσικών πόρων του πλανήτη, εξήγησε ο Mατίς Oυάκερνέιτζελ, εκτελεστικός διευθυντής του GFN.
Πίεση
Oπως δείχνουν όλα τα στοιχεία, η ταχύτατη αύξηση του πληθυσμού στον πλανήτη και το συνεχώς αυξανόμενο βιοτικό επίπεδο των έξι δισ. κατοίκων του δημιουργούν μια ανυπόφορη πίεση στη φύση. Oι μεγαλύτερες συνέπειες από την υπερκατανάλωση των πόρων είναι η αλλαγή του κλίματος, η αποδάσωση, η μειωμένη γεωργική παραγωγή και η εξαντλητική εκμετάλλευση των πόρων. Tο GFN υπολογίζει ότι η ανθρωπότητα καταχράται τους πόρους του πλανήτη κατά 23%. Eνώ κάθε άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει λιγότερο από ότι αποδίδουν 1,8 εκτάρια της γήινης επιφάνειας, η πραγματική έκταση που χρησιμοποιούμε είναι 2,2 εκτάρια ανά άτομο.
Eπιπλέον, ο κόσμος θα χρειαζόταν πέντε πλανήτες όπως τη Γη για να στηρίξει μια καταναλωτική κοινωνία όπως αυτή των HΠA και σχεδόν τρεις πλανήτες όπως τη Γη για να στηρίξει μια κοινωνία όπως της Bρετανίας. Σε αντίθεση, οι αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Kένυα, χρησιμοποιούν μόνο ένα μέρος των διαθέσιμων πόρων.
Ενέργεια για το εμπόριο
Tο NEF δίνει έμφαση στην ενέργεια που σπαταλείται για το εμπόριο. Tο 2004, για παράδειγμα, η Bρετανία εξήγαγε 1.500 τόνους πατάτες στη Γερμανία και εισήγαγε την ίδια ποσότητα. Aνάλογα, εξήγαγε 10.200 τόνους γάλακτος και κρέμας στη Γαλλία και εισήγαγε 9.900 τόνους. Aπό την άλλη, ο πληθυσμός των αλιευτικών αποθεμάτων σε πολλά ήδη ψαριών έχει μειωθεί κατά 90% μέσα σε 50 χρόνια. Tα αποθέματα πετρελαίου αρχίζουν να μειώνονται, με την παγκόσμια κατανάλωση να φτάνει τα 84 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ το κάψιμο των απολιθωμένων καυσίμων είναι η μεγαλύτερη πηγή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Περίπου 13 εκατομμύρια εκτάρια δάσους χάνονται κάθε χρόνο, ενώ οι καλλιέργειες χρησιμοποιούν το 70% των παγκόσμιων πόρων νερού, όταν μόνο του 2% των υδάτων στη Γη είναι φρέσκο, ενώ το υπόλοιπο είτε είναι αλμυρό, είτε βρίσκεται παγιδευμένο στους παγετώνες και στο χιόνι
ΚΑΙ ΞΑΝΑΛΕΩ ΟΤΙ ΟΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΕΡΑΤΙΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΕΞΑΝΤΛΟΥΝΤΑΙ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΑΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΕΣ.
.ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ ΩΣ ΤΟ ΥΓΙΕΣΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΑΝΩΡΠΙΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Η νανοτεχνολογια δεν είναι εναλλακτική πηγή ενεργείας είναι διαφορετική χρήση πρώτων υλων .
Όπως παλιά ήθελες μια οθόνη υπολογιστή 5 κιλόν και τώρα 1 .
Παλιά ήθελες εκατοντάδες χιλιόμετρα καλωδίου ενώ τώρα έχεις οπτικές ίνες η δορυφόρους .
Και πολλά πολλά άλλα.
Η νανοτεχνολογια μπορεί τα ψήγματα υλικοy να τα μετατρέψεις σε κύριο προϊόν.
Νομίζω ότι το γράφει καθαρά.
Το ανθρακονημα είναι ένα ποιο γνωστό παραδείγμα
Η φυσική πόροι σίγουρα δεν εξαντλούνται για τα επόμενα 100-200 χρονιά.
Η τεχνολογία θα έχει προχωρήσει τόσο που η σημερινές πρώτες ύλες θα είναι τόσο πρωτόγονες όσο η καύση ξύλων για την παραγωγή ατμού.
Δες τα βιοκαύσιμα σχέση όγκου πετρελαίου και των πελετς
Το θέμα είναι πως τούς διαχειρίζεσαι και τι παιχνίδια παίζουν αυτοί που τούς κατέχουν.
Και τούς κατέχουν αυτοί που κατέχουν και τα μέσα παραγωγής.
Όπως μας απειλούν ότι χωρίς τις επιχείρισης τους δεν υπάρχει εργασία.
Έτσι μας απειλούν για μείωση τούς για να αυξάνουν της τιμές τούς.
Το πετρέλαιο με το πρόσχημα της αύξησης της παγκόσμια ζητήσεις και της μειώσεις των αποθεμάτων έχει πάει μέχρι και100 ΔΟΛ το βαρέλι ενώ κάποτε ειχε 20.
Και πάνω από 40% του πετρελαίου χρησιμοποιείται για την κίνηση των αυτοκινήτων .
Το ποιο ωραίο είναι ότι τα αυτοκιντα μπορούν να κινούνται με χρησιμοποιημένα τηγανολαδα .
Άλλα αυτό σίγουρα δεν συμφέρει τις εταιρίες.
Η φυσική πόροι είναι ανεξάντλητη με σωστή χρήση και όχι εμπορευματοποίηση πάντα με την βοήθεια και την εξελίξει της τεχνολογίας
Η νανοτεχνολογία, η εκμεταλλευση εναλλακτικών πηγών ενέργειας και όλα αυτά τα παραδείγματα που φέρνετε, αποδεικνύουν το δικό μας ισχυρισμό, ότι δηλαδή οι πρώτες ύλλες τελειώνουν(ή μεταβάλονται) και πρέπει να ανατρέξουμε σε εναλλακτικές. Αρα οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι παρόλο που η υλη διατηρείται αλλάζει μορφή και τα παλιά μέσα παραγωγής δεν απαντούν στις νεες προκλήσεις και ανάγκες.
Το οτι η Γη αυξάνει την ύλη της απο το κέντρο μόνο ο λιακόπουλος θα μπορούσε να το πεί, ας μου έλεγες ότι μαζεύει αστρική σκόνη, όχι ότι αυξάνει η ύλη απο το κέντρο!
Τέλος αυτό που είπα στο άρθρο είναι ότι ο καπιταλισμός, ακριβώς επειδή στοχεύει στο πρόσκαιρο κέρδος και όχι στην ιδανική χρήση των πόρων, είναι δύσκολο να αποδεχτεί τις νεες αυτές μορφές ενέργειας αν δεν πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει απο αυτές. Προς το πα΄ρον κερδίζει απο τα συμβατικά καύσιμα που όντως δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις για να τους αυξάνει την τιμή. Αλλά μην το φτάνουμε στο άλλο άκρο να λέμε ότι είναι και άπειρα. Τόσο το πετραίλαιο όσο και η ξυλεία εξαντλούνται πολύ πιο γρήγορα απο ότι ανανεώνωνται και αυτό είναι παγκοσμίος αποδεκτή αλήθεια, ειδικά το πετρέλαιο θέλει εκατομμύρια χρόνια. Το πετραίλαιο που καίμε τώρα εμείς προέρχεται απο θαμένη οργανική ύλη εκατομρύων ετών.
Οπότε είμαστε αναγκασμένοι να ψάχνουμε συνεχώς νέους τρόπους εξορθολογισμού της παραγωγής, και νεες πηγές ενέργειας και πηγες πρωτων υλών.
Παιδιά αυτά που λέτε είναι επι μέρους παραδείγματα, ανατρέψτε αν μπορείτε το γεγονός ότι η ύλες δεν μένουν αναλοίωτες και ότι εξαντλούνται αλλάζοντας μορφή μέσω της καύσης, και ότι πολλές απο αυτές τις σπαταλάμε πολύ γρηγορότερα απο ότι αναπαράγονται στη φύση.
Το ότι υπάρχουν εναλλάκτικές μορφές ενέργειας δεν σημαίνει ότι αυτές θα κρατήσουν για πάντα, γιατί ακόμα και η κατασκευή ενός φωροβολταικού πάρκου απαιτεί τεράστια έξοδα στην συντήρηση του, αρα δεν είναι δωρεάν ή έστω φθηνή ενεργεια.
Στα επι μέρους παραδείγματα σας, που επιβεβαιώνουν αυτά που λέμε δεν κάθομαι να απαντήσω απλά επείδή δεν έχει νόημα να αναφερόμαστε 1 προς 1 σε ότι παράδειγμα υπάρχει. απαντήστε στη βάση της λογικής μας και ανατρέψτε την αν μπορείτε.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΑ ΕΓΙΝΕ ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΜΙΣΑΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ.
Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΑΡΧΙΣΑΝΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΤΑ ΕΚΕΤΟΜΜΥΡΙΑ.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΕΠΙ ΜΑΟ ΕΙΧΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΤΣΑΛΙΟΥ.
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΛΙΩΣΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΠΟΣΟΣΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΛΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΛΛΑ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΝΑΙ ΜΕΝ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.
ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΣ ΣΟΥ ΕΧΩ ΗΔΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑΚΙΣ.
ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΑΠΑΛΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΟΥΝ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΟΥ.
Η φυσική πόροι σίγουρα δεν εξαντλούνται για τα επόμενα 100-200 χρονιά.
ΔΕΝ ΕΔΩΣΑ ΕΓΩ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΞΕΝΤΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΣΕ 100 ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΣΕ 1000 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΞΑΝΤΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΑΝΤΛΗΘΟΥΝ.
ΚΑΠΟΙΑ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝΕΞΑΝΛΗΘΕΙ ΟΠΩΣ ΟΡΥΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΩ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΣΑ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΝΑΛΥΣΗ.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΑΡΘΡΟ ΕΚΠΛΗΞΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΖΗΤΗΜΑ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Poe ο ήλιος όμως είναι η μοναδική πηγή ενέργειας με τεράστια αποθέματα. Αυτός (πιστέυω) μπορεί να είναι η μόνη ρεαλιστική λύση στο ενεργειακό μας θέμα. Για τις πρώτες ύλες τώρα μπορείς να κάνεις οικονομία αλλά τελικά αργά ή γρήγορα θα κάνουμε ότι έκαναν οι ισπανοί τον 14ο αιώνα. Θα ψάξουμε…αλλού. Σε τελική ανάλυση είναι και ευχής έργο να αρχίσουμε τα διαστημικά ταξίδια.
Δυστυχώς μάλλον θα φάει ο ένας τον άλλο πρώτα και μετά θα πούμε ….sky is the limit.
Γ.Β
Y.Σ: Pick me up Scoty…xa xa
έχεις δίκιο αλλά η κατασκευή και η συντήρηση των κατόπτρων έχει και αυτή κόστος όπως επίσης και ο χώρος που πιάνουνε γιατι θέλουν μεγάλο χώρο. Επίσης μπορεί να έχουνε και παρενέργειες που δεν τις ξέρουν ή δεν μας τις λένε ακόμα. εν πάση περιπτώση εγω μιλαγα για πόρους γενικά και όχι ειδικά για ενέργεια, αλλά και η ενέργεια όσο φτηνη και αν είναι απαιτει πόρους!
Και όπως ξέρεις και εσυ γιατί εσύ μου το είπες, η απόδοση τους πεφτει με τον καιρό, και σαν επένδυση δεν είναι τόσο απλή.
άλλωστε και εγω αυτό έγραψα, υπάρχουν εναλλακτικές αλλά ο καπιταλισμός δεν τις εκμεταλλεύεται, και δεν ξέρω που διαφωνούν ακριβώς τα παιδία, διότι δεν μας έχουν δώσει να καταλάβουμε, εμείς μιλάμε για πόρους και απαντάνε για ενέργεια, εμείς λέμε για εναλλακτικές και αυτοι λένε πάλι για εναλλακτικες λες και είναι διαφωνία, συμφωνούμε ότι χρειάζονται εναλλακτικές ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν άπειροι πόροι.
Και επειδή είχα περιέργεια και έψαξα για τον Τάσσο, ακόμα και αν υσχύουν αυτά που ΄λέει:
————–
Πριν από 200 εκατομμύρια χρόνια η Γη ήταν μια μικρότερη σφαίρα (η ακτίνα της ήταν περίπου το 70% της σημερινής), η οποία και καλυπτόταν όλη από έναν παχύ ηπειρωτικό φλοιό – δηλαδή όλες οι ήπειροι ήταν ενωμένες σε μία (η θεωρία της Παγγαίας) και κάλυπταν όλη την επιφάνεια του πλανήτη μας – εξηγεί ο κ. Στ. Τάσσος. Κάτω από τον ηπειρωτικό φλοιό δεν υπήρχε ο μανδύας αλλά ο εξωτερικός πυρήνας της Γης, αποτελούμενος από ψυχρό πλάσμα (δηλαδή ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια τα οποία με τη διαδικασία της αυτοοργάνωσης μετασχηματίζονται σε άτομα). Ετσι, το εσωτερικό του πλανήτη λειτουργούσε – και συνεχίζει να λειτουργεί – σαν ένα φυσικό εργαστήριο παραγωγής νέων στοιχείων και ατόμων, τα οποία άρχισαν να προστίθενται σαν «στερεές σφήνες» στο κάτω μέρος του ηπειρωτικού φλοιού. Με το πέρασμα των αιώνων το νέο αυτό υλικό, η πλεονάζουσα μάζα, που παραγόταν στον πυρήνα, άρχισε να γεμίζει και να «φουσκώνει» εσωτερικά τη Γη δημιουργώντας μικρορωγμές στα σημεία του φλοιού που δέχονταν τη μεγαλύτερη πίεση.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=75&artid=126983&dt=14/07/2002#ixzz16KKLO3Nf
—————–
Σε 200 εκατομμύρια χρόνια όπως λέει και ο Τάσσος. η γή Άλλαξε την ακτίνα της κατά 30/100, ή έστω ήταν 300/100 μικρότερη. Άκτίνα βέβαια μπορεί να αλλάξει χωρίς να αυξηθεί η ύλη απλά με το να αυξηθεί ο όγκος. Δεν πιστεύεις όμως ότι είναι κομματάκι πολλά τα 200 εκατομμύρια χρόνια; Δηλαδή στα 100 χρόνια ποσο θα αλλάξει; 1 εκατομμυριοστό του χιλιοστού(βαρίεμαι να κάνω την πράξη για να βρω την αναλογία αλλά καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να δώσει επαρκή ανακύκλωση της ύλης σε χρόνο που να έχει κάποιο νόημα);
30/100 μικρότερη εννοώ
Οι ψαράδες που δεν βρίσκουν πια ψάρια στην θάλασσα λόγω της υπεραλειείας λένε ψέματα; Δεν είναι πόρος η τροφή που προέρχεται απο την θάλασσα;
fragk…γενικό ήταν για το θέμα ήλιος. Τα φωτοβολταικά πως έχουν πρόβλημα ….τα έχουμε πει live άρα…δεν αξίζει.
Γενικό ήταν πάντως το σχόλιο…
Γ.Β
http://peripatris.blogspot.com/
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΟ ΜΠΛΟΓΚ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
«ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΖΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΝ ΩΣ ΙΔΕΑ.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΤΑΕΤΙΑ ΑΡΙΧΣΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΞΗ Η ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙ ΜΟΝΤΕΛΟ. ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΚΑ ΙΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΨΕΥΔΩΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤ ΔΗΘΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ. »
Έτσι όπως τα λες Θερσίτη, διότι χώρες όπως την Ελλάδα τις ήθελαν φτωχές για να πηγαίνουν οι νεοι μετανάστες στην Γερμανία.