Ξεκίνησα να κάνω κάποιους συλλογισμούς με αφορμή μια ερώτηση που μου έστειλε στο e-mail ο φίλος Sartiv, σχετική με το φαινόμενο του υπερπληθυσμού.
Το βασικό του ερώτημα ήταν, αν οι πόροι που υπάρχουν διαθέσιμοι, φτάνουν, και για πόσο ακόμα, να καλύψουν τις ανάγκες του πληθυσμού της Γής. Αυτό που πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του, όταν του γίνεται αυτή η ερώτηση, είναι το εξης απλό, ότι όπως είναι φυσικό, ο πληθυσμός την κάθε χρονική στιγμή κυμαίνεται στα πλαίσια εκείνα που του επιτρέπουν οι παραγωγικές δυνάμεις να κυμανθεί. Με λίγα λόγια, το ζήτημα δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό, «πόσους ανθρώπους αντέχει η Γη στην πλάτη της» αλλά πάνω από όλα οικονομο-κοινωνικό, δηλαδή «πόσους ανθρώπους αντέχει η ανθρωπότητα να «ταΐσει».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για να στηριχθεί η συγκεκριμένη θέση, αποτελεί η τομή που έφερε η βιομηχανική «επανάσταση» στον πληθυσμό της Ευρώπης από τον 19ο αιώνα και ύστερα. Συγκεκριμένα, από το τέλος των ναπολεόντειων(περ. 1815) πολέμων, που ο πληθυσμός της Ευρώπης ήταν 180 εκ. υπέστη μια αύξηση της τάξεως του 140%, για να φτάσει στις αρχές του 20 αιώνα τα 435 εκ.[1]
Παρατηρούμε δηλαδή, ότι η εξέλιξη στις παραγωγικές δομές, που ακολούθησε την εξέλιξη των παραγωγικών σχέσεων(η μετάβαση δηλαδή από την φεουδαρχία στον καπιταλισμό), έκανε δυνατή την ραγδαία αύξηση του πληθυσμού, σε τέτοια επίπεδα που θα ήταν αδιανόητο να σιτιστούν(να βιοπορήσουν) στον καιρό της φεουδαρχίας.
Ας καταλήξουμε λοιπόν σε αυτό το σημείο σε ένα «αξίωμα», πως η αύξηση του πληθυσμού είναι ανάλογη πάντα της βελτίωσης των παραγωγικών σχέσεων, δομών, και μεθόδων παραγωγής.
Σήμερα, φτάσαμε στο σημείο να προβάλλεται το ζήτημα του υπερπληθυσμού, από πολλούς, ως ένα από τα μείζονος σημασίας ζητήματα του καιρού μας, που ίσως και να είναι. Παρόλα αυτά, όταν γίνεται αναφορά σε αυτό, οι περισσότεροι αφήνουν να εννοηθεί ότι είναι η ίδια η Γη, εκείνη που έχει κορεστεί και δεν επιτρέπει την ευημερία των ατόμων που αποτελούν σήμερα τον συνολικό πληθυσμό της, και όχι το ίδιο το κοινωνικό-οικονομικό, σύστημα που ονομάζεται καπιταλισμός. Για εμάς τους κομμουνιστές(πιθανόν και για άλλους, δεν λέω ότι έχουμε το μονοπώλιο), δεν είναι το οικοσύστημα εκείνο το οποίο έχει φτάσει στα όρια του, αλλά το ανθρώπινο σύστημα παραγωγής, το καπιταλιστικό, το οποίο είναι και η αιτία που έχει φτάσει στα όρια του και το οικοσύστημα. Παρακάτω θα διακρίνω μερικούς λόγους που συνδράμουν στο πρόβλημα του υπερπληθισμού, και που σχετίζονται άμεσα με τον καπιταλισμό και όχι με την πεππερατότητα της φύσης.
– Η ανισοκατανομή του πλούτου: Παρά την τεράστια αύξηση στην παραγωγή υλικών αγαθών που έχει επιφέρει η βιομηχανική επανάσταση, ο καρπός αυτής της παραγωγής, όχι απλά δεν είναι ισόποσα μοιρασμένος, αλλά υπάρχει τεράστιο χάσμα που χωρίζει τις «πλουσιότερες» από τις «φτωχότερες» χώρες. Συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι το 70% του συνολικού πληθυσμού του πλανήτη, ζει σε χώρες του τρίτου κόσμου(δηλαδή χώρες με πολύ χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα(έως και 40 φορές χαμηλότερο από άλλες χώρες)[2] που δεν έχουν καταφέρει να λύσουν βασικά προβλήματα όπως αυτό της στέγασης, της σίτισης, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κλπ). Η εποχή της αποικιοκρατίας βέβαια(που στην ουσία ποτέ δεν τελείωσε), μας έχει διδάξει ότι αυτές οι φτωχές χώρες, δεν πτώχευσαν από μόνες τους, αλλά συνέδραμαν σε αυτό οι επιθετικές οικονομίες άλλων χωρών.
Φτάνουμε λοιπόν σήμερα να πραγματοποιείται το 75% των παγκόσμιων συναλλαγών σε 3 «περιοχές»(Ε.Ε, ΗΠΑ και Ανατολική Ασία)[3], ενώ ο μεγάλος όγκος της παραγωγής, έχει μεταφερθεί στις χώρες του τρίτου κόσμου(στις οποίες δραστηριοποιούνται πολυεθνικές που εξάγουν τον πλούτο και τον καρπό της εργασίας των ντόπιων), εξ αιτίας της φθηνής εργασίας και της ευνοϊκής για την οικονομική διείσδυση νομοθεσίας. Μπορούμε λοιπόν με ασφάλεια να πούμε, ότι αιτία για τους Ινδούς που πεινάνε, δεν είναι η «φτωχή» τους χώρα και το φυσικό τους περιβάλλον, αλλά η εκμετάλλευση-κλοπή του εθνικού πλούτου και της ανθρώπινης εργασίας, από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες(που έχουν έδρα τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη).
Αυτό που πρέπει να γίνει επίσης κατανοητό, είναι ότι ούτε στις «πλούσιες» χώρες, ο πλούτος δεν είναι κατανεμημένος δίκαια, αφού και εκεί εμφανίζονται έντονα αρνητικά φαινόμενα, όπως είναι αυτό της φτώχειας, της ανεργίας, των αστέγων κλπ. Το φαινόμενο λοιπόν αυτό, της άνισης κατανομής, δίνει την εντύπωση ότι αυτά που υπάρχουν δεν φτάνουν για όλους, ενώ στην πραγματικότητα, δεν φτάνουν για όλους, επειδή οι λίγοι έχουν πολλά και οι πολλοί λίγα.
– Η αλόγιστη εκμετάλλευση του φυσικού περιβάλλοντος: Ο καπιταλισμός ως σύστημα, είναι βασισμένος από την φύση του στην «αλόγιστη» εκμετάλλευση, ανθρώπου από άνθρωπο, ανθρώπου ενάντια στη φύση κλπ. Επίκεντρο του συστήματος αυτού δεν είναι η βελτίωση ούτε της κοινωνίας ούτε του ανθρώπινου βίου, αλλά η συνεχής αύξηση του «κεφαλαίου» μιας ομάδας ανθρώπων, που κερδοσκοπούν εις βάρος όχι μόνο άλλων ανθρώπων, αλλά και της φύσης. Τον κεφαλαιοκράτη δεν τον ενδιαφέρει το απώτερο μέλλον, τον ενδιαφέρει το μικροπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο κέρδος(στην καλύτερη περίπτωση δηλαδή, όσο διαρκέσει η δική του ζωή, άντε και των παιδιών του). Λογικό λοιπόν είναι, κάτω από αυτές τις συνθήκες, να μην σέβεται ούτε το φυσικό περιβάλλον, όταν αυτό μπαίνει εμπόδιο στα μεσοπρόθεσμα σχέδια του. Δεν τον ενδιαφέρει αν σε 80 χρόνια δεν θα υπάρχουν δάση, διότι σε 80 χρόνια ούτε αυτός δεν θα υπάρχει. Δεν τον ενδιαφέρει αν το εργοστάσιο του μολύνει το νερό κάποιου ποταμού στην Μοζαμβίκη, αφού αυτός απλά, δεν ζει εκεί. Με λίγα λόγια, ο καπιταλιστής, δεν νιώθει να έχει χρέος και αλληλεγγύη απέναντι στους άλλους ανθρώπους, αφού τους εκμεταλλεύεται αποσπώντας την αξία της εργασίας τους, ούτε όπως είναι φυσικό και απέναντι στις ερχόμενες γενιές, ενώ τα κίνητρα του είναι πάντα(ή σχεδόν πάντα) ατομοκεντρικά.
– Το σύστημα όμως αυτό, το καπιταλιστικό, όχι απλά δεν ενδιαφέρεται για την ευημερία των ανθρώπων, αλλά αντίθετα, ενδιαφέρεται να υπάρχουν άνθρωποι που δεν ευημερούν, έτσι ώστε να μπορεί να κερδίζει από αυτούς. Αν δηλαδή στη Ινδία το βιοτικό επίπεδο ήταν ανεβασμένο, αν δεν υπήρχαν οι κάστες, η φτώχεια, η παιδική πορνεία κλπ, πως μετά θα έφτιαχνε ο Α ή ο Β καπιταλιστής το εργοστάσιο του, στο οποίο θα δούλευαν παιδάκια για μισή ρούπια την μέρα; Και έρχονται οι κύριοι από την Nike για παράδειγμα και σου λένε, «στα εργοστάσια μας οι εργαζόμενοι, παρόλο που αμείβονται λίγο αμείβονται πολύ παραπάνω από ότι αν δούλευαν σε μια άλλη δουλεία εκτός εργοστασίου» . Προσπαθούν δηλαδή να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και ως ευεργέτη από πάνω, λες και δεν ευθύνονται οι ίδιοι που 1 δις άνθρωποι στον πλανήτη ζουν σε παραγκουπόλεις[4], επειδή ακριβώς κλέβουν τον πλούτο και κατ επέκταση την δυνατότητα της κάθε χώρας να αναπτυχθεί.
Τέλος, ακόμα μια ένδειξη ότι το σύστημα έχει φτάσει στα όρια του αποτελεί το ότι δεν μπορεί και δεν θέλει να δώσει λύσεις σε προβλήματα όπως η καταπολέμηση της πείνας, της παιδικής θνησιμότητας, των συνθηκών υγιεινής, της αξιοπρεπούς διαβίωσης. Εκατοντάδες είναι τα πισωγυρίσματα που έχουν παρατηρηθεί σε χώρες που έκαναν υποχώρηση απέναντι στις απαιτήσεις των «αγορών».
Ας ξεκινήσουμε από την μετα-σοβιετική Ρωσία, της οποίας ο πληθυσμός μετά την κατάρρευση έχει μειωθεί κατά 10%(συγκεκριμένα από το 1996-2006 ο πληθυσμός της Ρωσίας έχει μειωθεί κατά 6,6 εκ.)[5]. Για να καταλάβουμε όμως για τι είδους πισωγύρισμα μιλάμε αρκεί να μεταφέρουμε τα λόγια που είπε μια νεαρή Ρωσίδα, σε σχετική ερώτηση για το πώς βλέπει το πέρασμα στον 21 πρώτο αιώνα.
«Είναι δύσκολο να μιλάς για τον 21ο αιώνα όταν διαβάζεις υπό το φώς ενός κεριού. Για ποιόν 21ο αιώνα μιλάτε; Εδώ ζούμε στον 19ο»[6]
Ας δούμε όμως εν τάχει και μερικά ακόμα στοιχεία για την Ρωσία μετά την διάλυση της πάλαι ποτέ Σ.Ε.
– Υπολογίζεται ότι το 1989 στη Ρωσία, 2 εκ. άνθρωποι ζούσαν στην κάτω από τα όρια της φτώχειας, το 1996ο αριθμός αυτός έφτασε στα 72 εκ., ενώ 37 εκ. ρώσοι(25% του πληθυσμού), ζει σε μια κατάσταση φτώχειας που χαρακτηρίζεται απελπιστική.
– Το 2009 η κυβέρνηση παραδέχθηκε ότι υπήρχαν 715.000 άστεγα παιδιά στην Ρωσία, ενώ σύμφωνα με την Unicef ο αριθμός των παιδιών χωρίς στέγη ανέρχεται σε 3 εκ.
– Ο αριθμός των χρηστών ναρκωτικών ουσιών, σύμφωνα με τον «Τσάρο των ναρκωτικών» Αλεξάντρ Μιχαιλοφ, έχει αυξηθεί κατά 900% από το 1994 μέχρι σήμερα.
– Ο αριθμός των φορέων του Aids, έχει διπλασιαστεί σε μια δεκαετία, ενώ 1 εκ. Ρώσοι βρέθηκαν θετικοί στα τεστ για τον συγκεκριμένο ιό.
– Το 2004, σε σχέση με το 1994 το ποσοστό των αυτοκτονιών έχει διπλασιαστεί, ενώ τα βίαια εγκλήματα έχουν τετραπλασιαστεί.
(όλα τα παραπάνω απο το, Ναόμι Κλάιν, Το Δόγμα του Σοκ, εκδόσεις Λιβάνη, σελ. 322-323)
Ας ρίξουμε και μια ματιά τώρα σε μια χώρα του «τρίτου κόσμου», την Νότια Αφρική του παγκοσμίου κυπέλου, που την δεκαετία του 90, οι κυβερνώντες της, σε πλήρη συνεννόηση(καθοδήγηση) με το ΔΝΤ και τις πολυεθνικές, έκαναν στροφή στον «θατσερισμό»(που σημαίνει απολύσεις, αποκρατικοποιήσεις, συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε όλες τις εκφάνσεις τις οικονομίας και της ζωής κλπ).
– Μέχρι το 2006 ο αριθμός των ανθρώπων που ζουν με λιγότερο από 1 δολάριο τη μέρα, διπλασιάστηκε από 2 στα 4 εκ.
– Μεταξύ 1991 και 2002, το ποσοστό ανεργίας των μαύρων της Ν.Αφρικ’ης υπερδιπλασιάστηκε από 23% στο 48%.
– Από τα 35 εκ. των μαύρων της Ν. Αφρικής μόνο 5.000 ετήσιο εισόδημα άνω των 60.000 δολ. Ο αριθμός των λευκών που βρίσκονται σε αυτή την κλίμακα είναι 20απλάσιος .
– 2 εκ. άνθρωποι έχασαν τα σπίτια τους
– 1 εκ. άνθρωποι εκδιώχθηκαν από τα αγροκτήματα τους με έξωση.
– Το προσδόκιμο ζωής από το 1990 μέχρι σήμερα, έχει μειωθεί κατά 13 χρόνια.
(όλα τα παραπάνω απο το, Ναόμι Κλάιν, Το Δόγμα του Σοκ, εκδόσεις Λιβάνη, σελ. 292-293)
Διαβάζοντας βέβαια όλα τα παραπάνω για την «ελεύθερη» Ν. Αφρική, μπορείς κάλιστα να δικαιολογήσεις όλους εκείνους τους αφρικανούς που αναπολούν την ανελεύθερη περίοδο του Απαρτχαίντ.
Περισσότερα για την Ν.Αφρική εδώ
Η λίστα αυτή με τα πισωγυρίσματα, θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει ένα σωρό χώρες σε ολόκληρη την υφήλιο(αμφιβάλω αν θα εξαιρούταν και καμία), όμως το άρθρο έχει γίνει ήδη αρκετά μεγάλο και θα σταματήσω εδώ. Ελπίζω να έγινε κατανοητό ότι για να «αναστηθεί» η πορεία της ανθρώπινης κοινωνίας προς την εξέλιξη, χρειάζεται πρώτα να ανατραπεί το καπιταλιστικό σύστημα που δεν έχει πια τίποτα να προσφέρει, πέρα από τα όποια πισωγυρίσματα και την αναγέννηση του από τις στάχτες μας.
Ελπίζω Sartiv, να σου έδωσα με το συγκεκριμένο άρθρο μια πιο πλήρη εικόνα σε σχέση με τις αναζητήσεις σου. Ευχαριστώ που μου έκανες την ερώτηση και με έβαλες να συγκεντρώσω αυτές τις πληροφορίες.
Viva la revolution
Παραπομπές
[2] Λίλα Λεοντίδου, Αγεωγράφητος Χώρα, Ελληνικά Είδωλα στις Επιστημολογικές Διαδρομές τις Ευρωπαικής Γεωφραφίας, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2009, σελ. 208.
Η μετάβαση απο τη φεουδαρχια στον καπιταλισμο-λες- αλλα οχι μονο..η βελτιωση των συνθηκων υγιεινης, οποτε και αποφευχθηκε η ραγδαια μεταδοση ασθενειων (οι ανθρωποι μαθαν να πλενονται και βγαλαν τα γουρουνια και τις κοτες απο τα σπιτια τους) αλλα και οι εξελιξεις στον τομεα της ιατρικης (δεν πεθαιναν πλεον απο ενα κρυολογημα που τους κρατουσε καθηλωμενους το μισο χρονο πριν τους σκοτωσει προσπαθωντας να το νικησουν πινοντας τσαϊ και κανοντας αφαιμαξη με βδελες)..τωρα ολα αυτα μπορει να συνδεονται με το πρωτο (τη μεταβαση) αλλα δεν ειμαι και πολυ σιγουρη.
Τωρα οσο για το «πόσους ανθρώπους αντέχει η Γη στην πλάτη της» να κανω την αγαπημενη μου nihilistic παρατηρηση (κλεμμενη) οτι ο πλανητης αντεχει οσους να’ναι..το πολυ πολυ να βρει ενα τροπο να μας πεταξει απο πανω του σαν ψυλλους..(ειναι σχεδον αδυνατο να καταστρεψουμε σαν ειδος εναν μεγαλο βραχο που επιπλεει στο διαστημα εδω και 4,5 b χρονια, το πολυ πολυ να καταφερουμε να του αποσπασουμε ενα δευτερο φεγγαρι)
Τωρα αν με τον ορο Γη εννοουμε το φυσικο περιβαλλον, κατι που σαν ειδος μπορουμε να ξεπαστρεψουμε οριστικα σε οριζοντα μερικων δεκαετιων, αν συνεχισουμε ετσι ομορφα και καπιταλιστικα, η διασωση του (φυσικου περιβαλλοντος) δεν εχει καμμια κοσμολογικη σημασια (κοσμοι καταστρεφονται καθημερινα καπου στο συμπαν ενω εμεις πινουμε τον καφε μας), εχει βεβαια μεγαλη σημασια εαν θελουμε να επιβιωσουμε σαν ειδος (τοσο εμεις οσο και τα υπολοιπα χνουδωτα και μη πλασματα που ειχαν την ατυχια να βρεθουν στον ιδιο πλανητη με μας)
τωρα για το πόσους ανθρώπους αντέχει η ανθρωπότητα να “ταίσει»-που για μενα ειναι πιο σωστο σαν ερωτημα- με ενα (σοσιαλιστικο) κεντρικο σχεδιασμο και ορθη χρηση των φυσικων πορων αλλα και στροφη σε πιο enviroment friendly μορφες ενεργειας σιγουρα πολυ περισσοτερους απ’οτι σημερα.
«Η μετάβαση απο τη φεουδαρχια στον καπιταλισμο-λες- αλλα οχι μονο..η βελτιωση των συνθηκων υγιεινης, οποτε και αποφευχθηκε η ραγδαια μεταδοση ασθενειων (οι ανθρωποι μαθαν να πλενονται και βγαλαν τα γουρουνια και τις κοτες απο τα σπιτια τους) αλλα και οι εξελιξεις στον τομεα της ιατρικης (δεν πεθαιναν πλεον απο ενα κρυολογημα που τους κρατουσε καθηλωμενους το μισο χρονο πριν τους σκοτωσει προσπαθωντας να το νικησουν πινοντας τσαϊ και κανοντας αφαιμαξη με βδελες)..τωρα ολα αυτα μπορει να συνδεονται με το πρωτο (τη μεταβαση) αλλα δεν ειμαι και πολυ σιγουρη. »
Εννοείται πως συνδέοντιαμε το πρώτο και να είσαι σίγουρη, η ανάπτυξη της διαδικασίας της παραγωγής έχει προεκτάσεις παντού, σαμπως η φαρμακοβιομηχανία κλάδος της παραγωγής δεν είναι. Παρακάτω θα αναλυσω κιόλας πως επηρρεάζει το ξήλωμα του κοινωνικού κράτους(και συγκεκριμένα στον τομέα της υγείας) τον πλυθισμό μιας χώρα; και τον μέσο όρο ζωής(αν βέβαια μου κάνει το ίντερνετ τη χάρη).
«Τωρα οσο για το “πόσους ανθρώπους αντέχει η Γη στην πλάτη της” να κανω την αγαπημενη μου nihilistic παρατηρηση (κλεμμενη) οτι ο πλανητης αντεχει οσους να’ναι..το πολυ πολυ να βρει ενα τροπο να μας πεταξει απο πανω του σαν ψυλλους..(ειναι σχεδον αδυνατο να καταστρεψουμε σαν ειδος εναν μεγαλο βραχο που επιπλεει στο διαστημα εδω και 4,5 b χρονια, το πολυ πολυ να καταφερουμε να του αποσπασουμε ενα δευτερο φεγγαρι)
Τωρα αν με τον ορο Γη εννοουμε το φυσικο περιβαλλον, κατι που σαν ειδος μπορουμε να ξεπαστρεψουμε οριστικα σε οριζοντα μερικων δεκαετιων, αν συνεχισουμε ετσι ομορφα και καπιταλιστικα, η διασωση του (φυσικου περιβαλλοντος) δεν εχει καμμια κοσμολογικη σημασια (κοσμοι καταστρεφονται καθημερινα καπου στο συμπαν ενω εμεις πινουμε τον καφε μας), εχει βεβαια μεγαλη σημασια εαν θελουμε να επιβιωσουμε σαν ειδος (τοσο εμεις οσο και τα υπολοιπα χνουδωτα και μη πλασματα που ειχαν την ατυχια να βρεθουν στον ιδιο πλανητη με μας) »
Κοίτα Μάνι, εγώ το κοιτάω το πράγμα ανρθωποκεντρικά, εννοείται πως η φύση και χωρίς εμάς μια χαρά και ακόμα καλύτερα θα ήταν, αλλά αφού είμαστε ακόμ εδω(που λέει και το τραγούδι), ας κοιτάξουμε να ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα.
Δες και ενα σχετικό μου άρθρο(αναφορικά με την φύση) στον παρακάτω σύνδεσμο, πάνω στον συλλογισμό που και εσυ κάνεις.
«»Εννοείται πως συνδέοντιαμε το πρώτο και να είσαι σίγουρη, η ανάπτυξη της διαδικασίας της παραγωγής έχει προεκτάσεις παντού, σαμπως η φαρμακοβιομηχανία κλάδος της παραγωγής δεν είναι. Παρακάτω θα αναλυσω κιόλας πως επηρρεάζει το ξήλωμα του κοινωνικού κράτους(και συγκεκριμένα στον τομέα της υγείας) τον πλυθισμό μιας χώρα; και τον μέσο όρο ζωής(αν βέβαια μου κάνει το ίντερνετ τη χάρη).»»
Ειδα αυτα που προσθεσες, αλλα αλλο ειχα στο μυαλο μου. Οτι αυτα που σου ανεφερα ειχαν ξεκινησει νωριτερα, αλλα μαλλον εχεις δικιο γιατι ο καπιταλισμος τα εκανε ειδη ευρειας καταναλωσης. Εξαλλου χρησιμοποιεις και τη λεξη «μεταβαση» η οποια ειναι γενικη και μπορει να συμπεριλαβει και τα τελευταια -πολλα- χρονια της φεουδαρχιας.
«»Κοίτα Μάνι, εγώ το κοιτάω το πράγμα ανρθωποκεντρικά, εννοείται πως η φύση και χωρίς εμάς μια χαρά και ακόμα καλύτερα θα ήταν, αλλά αφού είμαστε ακόμ εδω(που λέει και το τραγούδι), ας κοιτάξουμε να ζήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα.
Δες και ενα σχετικό μου άρθρο(αναφορικά με την φύση) στον παρακάτω σύνδεσμο, πάνω στον συλλογισμό που και εσυ κάνεις.»»
Με καλυψε πολυ το αρθρο που παραθετεις..
Οντας φαν του absurdism (το 1/3 του χρονου) -νομιζω μεταφραζεται ως θεωρια του παραλογου- θα συμφωνησω μαζι σου : ]]]]]
Η σταύρωση δεν ειναι εικονα στις ειδήσεις στο Γολγοθά γεννιούνται οι συνειδήσεις…ΚΑΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Και επειδή μετά τη σταύρωση έρχεται νομοτελειακά η ανάσταση:
Η ανάσταση δεν ειναι εικονα στις ειδήσεις στο Γολγοθά γεννιούνται οι συνειδήσεις…ΚΑΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Πραγματι ο Καπιταλισμος φερνει τα αποτελεσματα που παρατηρουμε σ’αυτο το κοσμο, κανεις δεν διαφωνει. Αλλα:
Καταρχην ειναι δεδομενο πως υπαρχει τεχνολογια για αφθονη και δωρεαν ενεργεια που μπορει να καλυψει ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον πλανητη για παντα. Ανανεωσιμες πηγες, διαφορες πατεντες και και… πχ σαν αυτο στο http://miastala.com/s/archives/4078 αλλα θαφτηκε στο συρταρι…. (τι εκπληξη)
Καλλιστα εχει εφευρεθει και η αντι-βαρυτητα εδω και πολλα χρονια κ ας… δεν ανακοινωνεται…
Εστω ομως οτι υλοποιειται αυτη η τεχνολογια. Τοτε θα υπηρχε δυνατοτητα για να παραχθει φαγητο για ολοκληρο πλανητη, ακομα και αν φτασει στα 10 δισ. η ανθρωποτητα; Για τις πρωτες υλες για τις κατασκευες δεν ανησυχω, καθως υπαρχουν ηδη τεχνολογιες και εναλλακτικες λυσεις χωρις κοστος στη φυση…
Αυτο συνεπαγει πως θα ελεγχουσε ολο τον πλανητη.. Θα υπηρχε τετοια ικανη διοικηση; Ασε που θα χρειαζοταν ολοκληρες δεκαετιες για τις διαδικασιες… Και για να μην αποκλιθουν τα σχεδια, χρειαζεται να υπαρχει ελεγχος και στο ρυθμο μεταβολης στο πληθυσμο… 10 δις. ατομα να ελεγχονται; Πραγματικα πολυ δυσκολο, αδυνατο απλα:)
Υπαρχει και μια διαδομενη θεωρια.. πως η Νεα Παγκοσμια Ταξη κανει ο,τι μπορει για να περιορισει δραματικα το πλυθησμο (πολεμους, κατασκευμενες αρρωστιες) ωστε να ελεγχει καλυτερα και να εξουσιαζει πανευκολα… Πχ το κειμενο μιας επιγραφης στο παρακατω link:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%B9_%CE%9B%CE%AF%CE%B8%CE%BF%CE%B9_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%93%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82
Τελοσπαντων, εστω παλι πως επιταγχυνεται ο ελεγχος… Θα θεωρουταν ομως ‘ανθρωπινο’ το γεγονος για το ελεγχο; Συμφωνειτε με αυτο που συμβαινει στη «Κομμουνιστικη» (sic) Κινα, 1 παιδι για καθε οικογενεια;
Sartiv, αυτό με τις πλάκες κατά τη γνώμη μου δεν αποδυκνείει τίποτα.
Ο μόνος πραγματικός τρόπος να ξεφύγουμε απο τα σχέδια της «παγκόσμιας τάξης» είναι να την ανατρέψουμε και να αλλάξουμε ριζικά τις δομές τις κοινωνίας, προς τον κομμουνισμό.
Όσο για τον έλεγχο των γεννήσεων, ας λύσουμε πρώτα όλα τα άλλα, και θα βρεθεί λύση και για αυτό, το πρόβλημα τώρα δεν είναι ο έλεγχος των γεννήσεων, αλλά ο έλεγχος και η εκμετάλλευση εκείνων που έχουν ήδη γεννηθεί.
Όσο για τους πολέμους τις αρρώστειες κλπ, παλιότερα οι πόλεμοι δημιουργούσαν και προβλήματα στους κεφαλαιοκράτες γιατί μειωνώνταν οι διαθέσιμοι προς εργασία άνδρες, στην πορεία με τον φεμινισμό μπήκαν και οι γυναίκες στην παραγωγή δυναμικά(όχι πως τους το επέτρεψαν για λόγους ισότητας αλλά επειδή υπήρχε συμφέρον). Τη σήμερον ημέρα, που η παραγωγή έχει αυτοματοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό, είναι και εμένα η άποψη μου ότι δεν μας χρειάζονται και τοσο, οπότε δεν θα τους πειράξει να υπάρχει αποπληθυσμός.
Διάβασε και το άρθρο που έγραψα και τα λέμε.
ps, για τις επόμενες 20-30 μέρες μην μου ξανακάνεις ερώτηση, θέλω να ξεκουραστώ:)
Δεν υπάρχει κομμουνιστική Κίνα, ούτε καν σοσιαλιστική είναι φίλε μας, είναι μια χωρίς όρια καπιταλίστική χώρα…
Αγαπάτε αλλήλους, αλλά όχι και όλους:)
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΣΑΡΤΙΒ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ. ΣΩΣΤΕΣ ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΣΟΥ.
ΚΑΤ’ ΑΡΧΗΝ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΡΑΔΙΟΚΟΛΛΕΚΤΙΒΑ Η ΚΙΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ.
ΤΟ ΚΚ ΕΛΛΑΔΟΣ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΚ ΚΙΝΑΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΘΥΜΑΣΑΙ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΣΚΟ.
ΜΕ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΝΕΤΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ.
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ.
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ ΣΟΥ ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΥΦΗΛΙΟΥ.
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ. ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΟΥΣ.
ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΑΠΟΥΝ ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΕΡΣΥΣΩΡΡΕΥΕΙ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ.
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΝΩ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ. ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ, ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;
ΓΙΝΕ ΠΙΟ ΣΑΦΗΣ.
ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΥΠΟΥ ΟΗΕ, ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ Ο ΑΝΤΕΞΟΥΣΙΑΣΤΗΣ;
Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ ΠΑΝΤΩΣ ΑΝ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΟΠΩΣ ΣΩΣΤΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΜΑΖΙ.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΕΣ ΚΑΙ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕΣ ΤΟΝ ΠΟΕ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΜΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΥΤΟ.
ΑΣ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ. ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 19 ΑΙΩΝΑ ΕΛΕΓΑΝ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΟ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΔΙΑΨΕΥΣΤΗΚΑΝ.
Ο ΜΑΛΘΟΥΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΑ ΛΕΓΕ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΠΟΛΟ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΟΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΦΥΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΛΗΘΥΣΜΟ.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΛΟΓΙΣΤΗ ΣΠΑΤΑΛΗ ΔΙΚΑΙΑΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Αυτή είναι η «αντίδραση του λαού»
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12333&subid=2&pubid=110909161
Ούτε να ξεσηκωθούμε δεν είμαστε άξιοι. Καλά κάνουν και μας σκίζουν.
Θερσιτη, απο τα προηγουμενα λεγομενα πιστευω να καταλαβες πως εννοουσα να δημιουργηθει ενα κεντρο αποφασεων για το πλανητη οπου το επικεντρο θα ειναι φυσικα ο ανθρωπος και οχι το χρημα.
Οπως συμβαινει τωρα με την ομαδα καπιταλιστων δλδ η ‘Νεα Ταξη Πραγματων’, ή «Λεσχη Μπιλντενμπεργκ», βαλτε οποιο ονομα θελετε…
Συμφωνω για την Αφρικη…
Το πρωτο ζητουμενο ειναι να αλλαξουμε το τροπο σκεψης των λαων… Να καταλαβουν τα παιχνιδια της εξουσιας…
Αλλα… οταν 1 στους 4 ανθρωπους εχουν προσβαση στο internet, συνειδητοποιεις μονο απο αυτο, πως θα χρειαστουμε πολυ καιρο για να το πετυχουμε (και αν)… (Και δεν εννοω μονο με τη δυναμη του internet αλλα συνολικα, να σπασουμε τις προπαγανδες κτλ)
Οντως ειναι πολυ μεγαλο το θεμα.. Το παμε πολυ μακρια.. Ουτοπικα πραματα ουσιαστικα..
ΚΑΙ ΤΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ. ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΚΑΤΕΧΕΙ. ΟΤΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΜΕΣΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΝ ΕΧΕΙ;
ΠΟΙΑ ΤΑΞΗ; ΑΝ ΤΟΝ ΕΧΕΙ Η ΑΣΤΙΚΗ ΠΑΛΙ ΑΝΤΙΟ ΖΩΗ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΕΝΩ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΣΥΝΘΗΜΑ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΚΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ
ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΟΜΩΣ ΠΟΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣΤΟΥΡΩΝΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙΣ ΑΜΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΑΛΕΥΕΙΣ ΒΡΕ ΑΔΕΡΦΕ ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΣ, ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΣΠΑΕΙ, ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ.
ΕΧΕΙΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΠΟΥ Η ΤΡΙΣΚΑΤΑΡΑΤΗ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΤΕΡΟΥΣΕ ΣΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΕΖΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥΤΑΝΕΣ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΚΑΙ ΖΕΙ ΜΕΓΑΛΕΙΑ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Ενας πίνακας για τον πλυθισμό της Ρωσιας
Και απο εδώ στην καρτέλα People βλέπουμε το αρνητικό people growth rate
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rs.html
Lol και όταν έγραφα το άρθρο δεν είχα καν υπόψην μυο τα παρακάτω
http://fadomduck.webnode.com/news/%CF%84%CE%BF%20%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CE%B5-%CF%80-%CE%B1-/
σχετικά με το τι συμβαίνει στην «Land of the free» και υπόδειγμα χώρας για όλους εκείνους του δόγματος «ο θάνατος σου η ζωή μου», του καπιταλιστικού ντέ!!
http://translate.google.gr/translate?hl=el&langpair=en|el&u=http://english.pravda.ru/society/family/10-12-2002/1638-migration-0/
ΚΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΥΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΛΕΥΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΥ ΟΦΟΙΛΕΤΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
http://e-cyprus.biz/2009-08-11-13-44-56/142-2009-10-20-18-50-31/145–nike-.html
Με αλλά λόγια εκμεταλλευόταν μικρά παιδιά για να μnν τα εκμεταλλευτεί κάποιος άλλος!
ΚΑΛΟ.
ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΩ ΚΑΠΟΙΟ ΜΟΥΝΟΠΑΝΟ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΤΗΝ ΣΠΑΕΙ Η ΜΑΠΑ ΤΟΥ.
ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Αμάν !
Άρθρο είναι αυτό η ΒΙΒΛΙΟ ; :D
Το ποστ και τα σχόλια, για να τα διαβάσει κανείς, θέλει … μια (αριθ.1) βδομάδα !
Το λοιπόν, Καλημέρα και … Καλή Βδομάδα ! :D
Φάρο, το ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται να καταστήσει τα βιβλία είδος προς εξαφάνιση, καλό είναι όταν τα βίσκουμε σε οποιαδήποτε μορφή να τα διαβάζουμε:P
Καλή εβδομάδα και σε σενα
Επειδή ό σκοταδισμός δεν έχει ούτε αρχή, ούτε μέση, ούτε τέλος και βλακεία πάει σύννεφο δείτε εδώ.
Καπιταλισμός και θρησκεία για τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι σωτηρία…
Συμπέρασμα «Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΗ»
http://www.votegreece.gr/archives/10539
Το μπάλωμα-επίδωμα ανεργίας και πολυτεκνίας, μας αφήνει χρόνους.
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231105215
θα σας το χαλασω λιγακι Poe…
η ζωη
δε θυμαται
οσους ζουν κατω
απ το τραυλο φως
και ολες οι απελπισμενες
δεησεις
κι οι εκλεπτυσμενες κινησεις
δε θα τους σωσουν
…
εχει κι αλλο αλλα ειναι χριστουγεννιατικο :)
Εκτός και αμα δεν κατάλαβα τι εννοείς, εντός θέματος σε βρίσκω, αρα δεν «μας» την χάλασες.
ααα!που με θυμηθηκες !;!
Είσαι και εσυ κάτι σαν την Κύπρο
«δεν ξεχνώ»
:)
ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΣ ΑΥΤΟ ΡΑΔΙΟΚΟΛΛΕΚΤΙΒΑ; ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΝ ΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑ ΗΜΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ.
ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ.
Ο ΕΞΩ ΑΠΟ ΕΔΩ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΠΕΚΤΕΙΝΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΥΤΟΣ ΤΟΥΣ ΤΣΙΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ.
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝΕ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΑ ΟΠΩΣ Η ΕΜΙΛΥ ΡΟΟΥΖ.
ΑΥΤΑ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΤΟΚΟΜΕΝΤΑ ΟΧΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΚΙ Ο ΙΔΙΟΣ O ΛΙΑΚΟΥΡΑΣ ΘΑ ΤΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
ΝΕΟ ΑΡΘΡΟ
http://collectivasport.blogspot.com/2011/04/pasok-fc-1974-2011.html
Θερσίτη εδώ άκου πολιτικό λόγο….
ΑΝΑΣΤΑΣΤΑΣΙΜΟΣ ΛΟΓΟΣ Ε; ΧΑΧΑΧΧΑΑΧΑ
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
ΧΑΧΑ
ΒΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΤΙΣ ΚΑΣΕΤΕΣ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ.
ΧΑΧΑ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
MEGALISIOUS ME TON ALEXIS PAPACHELAS BY PASOK
Το post το διάβασες;
Θερσιτη αυτα ειναι αυτονοητα!!! Λεω για ενα σοσιαλιστικο κοσμο…
@poexania πραγματι το αρθρο σου με καλυψε και με το παραπανω!! Καθοτι λατρης των στατιστικων, οι αριθμοι ειναι αδιαψευστοι μαρτυρες της αληθειας… Ειδικα αυτα για την Αμερικη με εντυπωσιασαν πολυ… (ηξερα μεν για τα χαλια της αμερικης αλλα ΤΟΣΟ χαλια …;!)
Ωστοσο μια παρατηρηση, προσωπικα η μειωση του πλυθησμου της Ρωσιας δεν μου λεει κατι. Δηλαδη τι θα πεις για την Αμερικη και την Αγγλια, απο τις πιο καπιταλιστικες χωρες που εχουν ραγδαια αυξηση πλυθησμου;!;!
Αλλα τα ποσοστα, γενικα για τη ποιοτητα της ζωης ομως ναι… Τρανη αποδειξη οτι το συστημα «Καπιταλισμος» ειναι απλα αντι-ανθρωπινο, καταστροφικο, δεν οδηγει πουθενα, τελος.-
@radiocollectiva ημαρτον ρε… Πως τα βρισκουν αυτοι… Εκκλησια, η μεγαλυτερη απατη της Ιστοριας.
Επιτέλους και ενα σχόλιο σχετικό με το θέμα
την μείωση του πλυθισμού και την χειροτέρευση του βιοτικού επιπέδου στην Ρωσία τα ανέφερα ως απόδειξη, ότι τα πράγματα κατα την περίοδο του «παροχυμένου» για τους οπαδούς της αστικής «δημοκρατίας» σύστημα του σοσιαλισμού, κατάφερνε πριν απο 20-30-40 χρόνια, να συντηρεί περισσότερο πλυθισμό και υπο καλύτερες συνθήκες.
Γιατί διαφωνώ….(σε ορισμένα).
Καταρχήν το προσδόκιμο άλλαξε τον 18 αιώνα λόγο της γενικότερης προόδου σε διάφορες επιστήμες. Αυτή όμως είναι και η αιτία που θα μειωθεί στα επόμενα χρόνια.
Ας τα πάρω από την αρχή όμως.
Ας καταλήξουμε λοιπόν σε αυτό το σημείο σε ένα “αξίωμα”, πως η αύξηση του πληθυσμού είναι ανάλογη πάντα της βελτίωσης των παραγωγικών σχέσεων, δομών, και μεθόδων παραγωγής. .
Το αξίωμα φυσικά δεν μπορεί να αποδειχθεί…. αλλά αν λάβει κανείς υπ’ όψιν το μέσο όρο ζωής της Ιαπωνίας που ο γενικός πληθυσμός έχει διπλασιαστεί από την πρώτη εθνική απογραφή του 1920 (περίπου 56 εκατομύρια κάτοικοι) και Τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός της πληθυσμιακής αύξησης έχει επιβραδυνθεί. Το ετήσιο ποσοστό αύξησης το 2001 υπολογίστηκε στο 0,29%, αρκετά χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο την περίοδο του 1990-95. (πηγή http://www.greece-japan.com/iaponia.htm )…..είναι φανερό ότι η κάθε μεταβολή έχει μια συμπεριφορά plateau (εδώ για γραφικό http://www.ithinkibrokeit.co.uk/articles/overclocking/images/Plateau.gif ). Δηλαδή κάθε βελτίωση σε ένα τομέα είναι αλήθεια ότι προσθέτει ένα λιθαράκι στο μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής αλλά δεν είναι μια κλασική γραμμική εξίσωση.
Σημείο 2 «Παρόλα αυτά, όταν γίνεται αναφορά σε αυτό, οι περισσότεροι αφήνουν να εννοηθεί ότι είναι η ίδια η Γη, εκείνη που έχει κορεστεί και δεν επιτρέπει την ευημερία των ατόμων που αποτελούν σήμερα τον συνολικό πληθυσμό της, και όχι το ίδιο το κοινωνικό-οικονομικό, σύστημα που ονομάζεται καπιταλισμός.»
Συμφωνώ απόλυτα ότι το δεν είμαστε μπροστά στο φυσικό όριο του πλανήτη αλλά στο φυσικό όριο του συστήματος «αστικός δυτικός καπιταλισμός» alias …»γιούρια».
Για αιώνες ότι έβρισκε ο άνθρωπός στον πλανήτη το θεωρούσε σαν μια σαπουνόφουσκα. Έσπασε η μια …δεν πειράζει θα φτιάξω μια άλλη. Και αυτό το λάθος το έκαναν γενιές δυστυχώς. Όμως παρόλα αυτά ο πλανήτης σηκώνει ακόμα δις ανθρώπων με την προυπόθεση μιας αναπροσαρμογής των στόχων ανάπτυξης. Δηλαδή αν για να μεγιστοποιήσει το κέρδος της η 3Ε βγάζει αλουμίνα σαν παλαβή από τον Παρνασό αργά η γρήγορα θα τελειώσει. Όμως το ίδιο υλικό (αλουμίνιο) σε ελάχιστες ποσότητες είναι και αντιόξινο. Δηλαδή νούμερο 2 ένας λογικός εξωγήινος θα έλεγε ότι οι Έλληνες είναι τρελοί μια που αντί για φάρμακα…φτιάχνουν ντενεκέδες (που ορισμένες φορές τους βάζουν και για πρωθυπουργούς). Ηθικό δίδαγμα των παραπάνω. Η προγιαγιά μου που ήξερε από πραγματική οικονομία (του «αγρός University») προσπαθούσε πρώτα να καλύψει τις βασικές ανάγκες των παιδιών της (φαγητό, ένδυση) και μετά να αγοράσει όμορφα υφαντά. Το σημερινό σύστημα μάλλον ασχολείται με τρίχες (συχνά ξανθές) παρά με την ουσία του πως οι πολίτες θα περνάνε πραγματικά καλύτερα.Γιατί πως να το κάνουμε….να το μπιπ μπιπ το φτηνό το πληκτρολόγιο όταν δεν έχω να φάω!
τώρα διάφορα άλλα σχόλια.
Sartiv…. δεν υπάρχει δωρεάν ενέργεια αλλά μπορεί να υπάρξει σήμερα αρκετά φτηνή ενέργεια λόγου χάρη με ένα συνδυασμό αέρα, κυμάτων και ηλίου. Αλλά όταν οι πολιτικοί μας αντί να αρπάζουν μίζες προσπαθήσουν λίγο για την Ελλαδίτσα….θα δεις ότι το κιλοβάτ είναι φτηνό….ξεφτίλα τιμή.
Προς «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» μην ζητάς σε μια μη συμμετοχική δημοκρατία ο άλλος να συμμετάσχει. Γιατί μόνο ορισμένοι από ψώνιο θα κάνουν κάτι ενώ οι άλλοι θα περιμένουν τον «αρχηγό». Και μια που έχω βαρεθεί να ακούω αυτή την καραμέλα (δηλαδή…ένας αρχηγός θα μας σώσει….σου προτείνω να διαβάσεις/δεις αυτό το βιντεο http://giorgosvagionis.wordpress.com/2011/04/22/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CE%B7%CF%84%CF%84%CE%B7%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CF%89%CE%BD/ για να κάνω και λίγη διαφήμιση.
Αυτά….φραγκ και άλλοι χρόνια πολλά. Είμαι άρρωστος ρε συ και μόλις φτιάξει το θέμα….θα έρθω από το μαγαζί (το έχω ξαναπεί το ξέρω).
Γ.Β
Επειδή δεν είναι μια απλή γραμική εξίσωση για αυτό έβαλα την λέξη αξίωμα σε εισαγωγικά, φίλε Γιώργη.
Άνοιξε μπάρεμου το κινητό σου:Ο) γκόμενα να ήσουνα δεν θα σε είχα πάρει τόσα τηλέφωνα.