Σε αυτό το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα που ζούμε, και κάτω υπο το σύγχρονο αστικό όνειρο της παγκοσμιοποίησης, τίποτα δεν πρέπει να μείνει στην τύχη του, τα πάντα πρέπει να προγραμματιστούν σωστά και ωφέλιμα, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να πάει κάτι στραβά(θα ‘θελαν!). Αυτό που πρέπει βέβαια να προγραμματιστεί πρώτα απο όλα είναι ο άνθρωπος, που σε ενα τέτοιο κοινωνικό(καταχρηστικά χρησιμοποιώ την λέξη κοινωνικό) σύστημα, ωφείλει να σταθέι στο ύψος των περιστάσεων, και δεν εννοούμε να ανυψωθεί, αλλά να σκύψει και να γονατίσει. Αυτή η στάση, του γονατίσματος, θεωρείται απο όλους τους εκπαιδευτές σκύλων η κατάλληλη για να δεχθεί κάποιος εντολές προς εκτέλεση. Όπως θα σας διαβεβαιώσει κάθε εκπαιδευτής σκύλων που σέβεται τον εαυτό του, το ζώο σου, είναι καλό να το εκπαιδεύεις απο μικρή ηλικία, και ότι ισχύει για τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου, τον σκύλο, δεν μπορεί παρά να ισχύει και για τον άνθρωπο.
Ας ονομάσουμε τα ανθρώπινα εκπαιδευτήρια «σχολεία», και το σύστημα προγραμματισμού ας το ονομάσουμε εκπαιδευτικό σύστημα, τώρα, έχοντας ξεμπερδέψει με τους ορισμούς ας πάμε στο δια τάυτα.
Δύο είναι οι βασικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί ενα εκπαιδευτικό σύστημα να σε κατευθύνει, είναι και οι δύο άμεσοι λειτουργικοί και αλληλοεξαρτώμενοι. Ο ένας τρόπος είναι μέσω της οργάνωσης του ίδου του συστήματος, του τρόπου αξιολόγησης, της διάρθρωσης, της πρόσβασης στις εκπαιδευτικές βαθμίδες, τον ρόλο του μαθητή και του διδασκόμενου. Ο άλλος τρόπος είναι μέσω του περιεχομένου της εκπαίδευσης(θα μπορούσα να τον θεωρήσω υποσύνολο του πρώτου, όμως δεν το κάνω επειδή τον θεωρώ εξίσου, ή και περισσότερο σημαντικό).
Μέχρι τώρα για παράδειγμα, στον οργανωτικό τομέα, είχαμε ενα τύπο εκπαίδευσης, το οποίο ήταν καθρεύτης του καπιταλιστικού συστήματος, για παράδειγμα μέσω της διαδικασίας των Πανεληνίων(μεγάλη η χάρη τους), ο έφηβος ζούσε στο πετσί, με πρόσχημα την αξιοκρατία, τον σκληρό ανταγωνισμό, μέσω του οποίου, επιτύγχανε ή αποτύγχανε να σπουδάσει κάτι(γιατί το να σπουδάσεις και αυτό που ήθελες ακριβώς, ήταν ακόμη πιο δύσκολο). Το σύστημα αυτό, που εφαρμοζόταν και εφαρμόζεται στην Ελλάδα, αν και άδικο(γιατί κάποιοι είχαν λεφτά για τα καλά φροντιστήρια και κάποιοι δεν είχαν), μπορεί να πει κανείς ότι ήταν λιγότερο ταξικό απο ότι το Αμερικάνικο για παράδειγμα(καλομελέτα και έρχεται), που σου λέει καθαρά «ότι πληρώνεις παίρνεις«(αν και εκεί το «παίρνεις» δεν έχει να κάνει μόνο με την ποιότητα των σπουδών αλλά και τον ρόλο που έχει το κάθε ενα απο αυτά τα ιδρύματα στην αγορά εργασίας(και αυτό καλομελέτα και έρχεται), ως τροφοδότης αποφοίτων). Τα παραπάνω όπως υποδηλώνω και στις παρενθέσεις, είναι θέμα χρόνου να εφαρμοσθούν και στην Ελλάδα μιας και τείνει να επικρατήσει αυτού του είδους το εκπαιδευτικό σύστημα παγκόσμια, καιρό τώρα ακούμε για προσπάθεια σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας(ναι μας το παρουσιάζουν ως επίτευγμα).
Τα πρώτα θαρραλέα βήματα έχουν γίνει, προσπάθεια με κάθε τρόπο για κατάργηση του ασύλου(με πρόσχημα την παραβατική δραστηριότητα στους πανεπιστημιακούς χώρους, αντιμετωπίστε χριστιανοί μου την παραβατική ή πιο σωστά την εγκληματική δραστηριότητα στα αστυνομικά τμήματα, στα υπουργεία και στους οίκους του Κυρίου και μετά το συζητάμε για τα σχολεία). Αξιολόγηση των εκαιδευτικών σε σχολεία και πανεπιστήμια με πρόσχημα την βελτίωση της εκπαίδευσης(λες και μπορεί κάποιου είδους αξιολόγηση να παρακάμψει τα όποια κομματικά κατεστημένα). Πρόσληψη «εφέδρων εκπαιδευτικών»(με συμβάσεις και λοιπές μαλακίες), οι οποίοι ελπίζοντας σε μονιμοποίηση, ή φοβούμενοι απόλυση γίνονται τα πιο πειθήνια φανταράκια. Υποχρεωτικός δρόμος για την ακαδημαική ένταξη των πανεπιστημιακών η είσοδος σε συντεχνιακά «μαγαζάκια», είτε αυτά είναι κομματικά, είτε άλλου τύπου(και ο νοών νοείτω), αυτό βέβαια δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά είναι κάτι σίγουρα εξελισσόμενος.
Ας περάσουμε όμως και στο περιεχόμενο των βιβλίων, και συγκεκριμένα αυτών του δημοτικού για τα οποία έχει γίνει και πολύς λόγος τα τελευταία χρόνια.Απο εχθές βρήκα στον παρακάτω σύνδεσμο http://www.kilkistoday.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1644:2009-11-09-10-45-21&catid=12:afierwmata&Itemid=36 , όλα τα βιβλία του δημοτικού σε .pdf μορφή. Ώς τώρα έχω προλάβει να μελετήσω λίγο τα βιβλία της γλώσσας της 4ης και 5ης δημοτικού, και το βιβλίο της γεωγραφίας της 5ης δημοτικού, θα σας παραθέσω μερικές γενικές παρατηρήσεις.
– Καταρχήν τα βιβλία της γλώσσας, αν δεν ήξερα τον τίτλο τους και μου εδίναν να τα διαβάσω, θα έλεγα πιθανόν ότι είναι βιβλία για τη διδασκαλία του μαθήματος της οικολογίας παρά της γλώσσας, τόσο τα τεύχη της τετάρτης όσο και τα τεύχη της πέμπτης δημοτικού. Κάθε κεφάλαιο σχεδόν είχε θέμα την μόλυνση του περιβάλλοντος, τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και την οικολογία.
– Το βιβλίο της γλώσσας, προσπαθεί σε σημείο φανατισμού, να δημιουργήσει στα παιδιά ευρωπαική συνείδηση, σχεδόν σε κάθε κεφάλαιο, γίνεται λόγος για την ΕΕ και την λειτουργία της, με τέτοιο τρόπο ωστε να την εξιδανικεύει στα μάτια των παιδιών. Παλιά είχαμε το θέμα της εθνικής συνείδησης, το οποίο τώρα δίνει τη θέση του στην «ευρωπαική συνείδηση», προσπαθώντας να επιβάλει στα παιδιά ένα αίσθημα συμπάθειας προς την ΕΕ, και συνειδητοποίησης του πόσο αναγκαία αυτή είναι.
– Συνεχείς αναφορές στη σημασία του χρήματος, όχι μόνο όμως στην συναλλακτική του έννοια(δλδ. για να τους μάθει τα νομίσματα και τον τρόπο να ψωνίζουν), αλλά με την έννοια της κερδοφορίας, χαρακτηριστικό το παράδειγμα που ζητάει απο τα παιδάκια να γράψουν μια αγγελία στην εφημερίδα προκειμένου να βρούν ενοικιαστή για 2 διαμερίσματα, που περιέχεται στο βιβλίο της τετάρτης δημοτικού.
– Συνεχείς αναφορές σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και ανθρωπιστηκές ωργανώσεις, οι οποίοι σε ενα καπιταλιστικό σύστημα παίζουν το ρόλο του «κράτους πρόννοιας», για να μπορεί το κράτος να ασχολείται με πιο σοβαρά προβλήματα.
– Πουθενά δεν γίνεται λόγος για κοινωνικά προβλήματα στην Ευρωπαική ένωση, όπως αυτό της ανεργείας, των εργασιακών δικαιωμάτων, των εργατικών ατυχημάτων, της φτώχειας, της ανισότητας, του μεταναστευτηκού. Παρόλα αυτά, σου αναφέρει το πόσο υποφέρουν οι άνθρωποι που ζουν στις χώρες του τρίτου κόσμου(σε αντίθεση με τους ευρωπαίους), και διάφορα άλλα τέτοια θέματα παρόμοιου ενδιαφέροντος.
– Στο μάθημα της γλώσσας(;) υπάρχουν άπειρα παραδείγματα και ασκήσεις που σε μαθαίνουν πως πρέπει να πληρώνεις το λογαριασμό του νερού, πως να στέλνεις ενα e-mail σε ενα επίσημο πρόσωπο, πως να χρησιμοποιείς το κινητό, πως να χρησιμοποιείς τον αυτόματο τηλεφωνητή. Γνώσεις δηλαδή, «εργασιακού ενδιαφέροντος», ωστε να μάθεις ότι πρέπει να αποκτήσεις συγκεκριμένες βασικές δεξιότητες προκειμένου να βρείς δουλειά αύριο μεθαύριο. Σε κάποια σημεία μάλλιστα υπάρχουν εικονογραφημένα στάδια βιομηχανικής παραγωγής, όπως για παράδειγμα η παραγωγή του ελαιολάδου, που σου μαθαίνουν την διαδικασία.
– Πάρα μα πάρα πολλές εργασίες ξεκινούν έτσι, «Ας υποθέσουμε ότι λαμβάνετε μέρος σε έναν διαγωνισμό…», ώστε να μάθουν τα παιδιά απο πολύ μικρή ηλικία τα «όμορφα» του ανταγωνισμού, και να διδαχθούν απο νωρίς τη διαφορά μεταξύ νικητή και χαμένου ως κοινωνική αξία. Μου είπε επίσης μια δασκάλα, ότι υπάρχει εργασία που τους ζητάει να συντάξουν μια επιστολή με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων και να τη στείλουν σε χορηγό!!!(αυτό δεν το έχω βρεί ακόμα αλλά δεν έχω διαβάσει τα βιβλία διεξοδικά).
Όπως καταλαβένετε λοιπόν, αυτό που κάνουν αυτά τα βιβλία, είναι να δημιουργήσουν την ιδέα, στις παιδικές ψυχές και τα παιδικά μυαλά, ότι ζούμε σε έναν κόσμο εξαρτημένο απο τις εταιρίες, στον οποίο κόσμο, ο μόνος τρόπος να προκόψουμε, είναι μέσω της εργασιάς(ότι ακριβώς δηλαδή έλεγαν και οι ναζί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, «η εργασία λυτρώνει»). Αυτού του είδους η εργασία, δεν θα έχει γνώμωνα το κοινό καλό και την κοινωνική πρόοδο, αλλά μέσω του ανταγωνισμού(εξού και οι διαγωνισμοί), πρόκειται να έχει ως στόχο την ικανοποίηση του εκάστοτε εργοδότη. Ο ρόλος του κράτους σε μια τέτοια μορφή εξουσίας, ωφείλει να είναι ρυθμιστικός, υπηρεσιακός δηλαδή, με στόχο διευκολύνει την κερδοφορία των εταιριών αυτών και να συνδέει την υπόλοιπη κοινωνία με το καπιταλιστικό σύστημα με τρόπο το κατα το δυνατόν ομαλότερο(για τις επειχηρήσεις πάντα).
Προκειμένου λοιπόν να περάσουν τα συγκεκριμένα μυνήματα(ή καλύτερα να νομιμοποιήσουν την αυτή
«φιλοσοφία»), δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν, ακόμα και φαινομενικά άσχετα μαθήματα, όπως αυτό της γλώσσας, ως Δούρρειους Ιππους, για να αποκτήσουν πρόσβαση στο υποσυννείδητο των παιδιών, έτσι ώστε αύριο μεθαύριο να δημιουργήσουν κατα παραγγελία «πολίτες» που δεν θα αμφισβητούν το σύστημα όσο πολύ και αν αυτό τους καταπιέζει.*
Αν αυτό τον κόσμο ονειρεύεστε για τα παιδιά σας, ευλογείστε τους…
Καλή χρονιά!!!
* Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν θα το καταφέρουν αυτό, γιατί απο ενα σημείο και πέρα το ποτήρι ξεχειλίζει, και νομοτελειακά, όσο και αν δεν το θέλουν, αυτό το ξεχείλισμα θα έρθει(γιατί ο καπιταλισμός δεν ελέγχεται), με τις τραγικές βέβαια ως συνήθως συννέπειες της βίαιης ανατροπής.
Στόχος ήταν και θα είναι η ψυχή και το μυαλό.
Κοιμηθείτε ήσυχα καταναλωστε άφοβα και αιωνιως Απαθείς πολιτες ισον δούλοι ισοβίτες και το γνωριζουν ολοι καλα
απλά βολεύονται όπως όπως..σου λέει εγω θ αλλάξω τον κόσμο…;
Δεν φταίει όμως για όλα το σύστημα ουτε και η εκπαίδευση..
κι ας εχει τα μαυρα της τα χαλια και τα λυπητερα.
Πρώτοι αίτιοι για μενα ειναι οι γονεις που ναι μεν εξασφαλίζουν
τα υλικά αγαθά απο νωρίς αλλά για τα πρωτα σημαντικα πνευματικα μαθηματα αυτα τα απλα και πειφρονημενα της ζωης ουτε λόγος. Δεν είμαστε αυτο που σκεφτόμαστε αλλα αυτο που κάνουμε.Τα σημερινα παιδιά το μέλλον δηλαδη φτανουν ως τα θρανια εγκαταλελειμενα και πιεσμενα ήδη απο το νεο τροπο ζωης. Η στείρα γνώση δεν ωφέλησε ποτε κανεναν…αντιθετα η κοινωνική μορφωση τους πάντες.
Όμορφη μέρα και Καλή εβδομάδα.
Η οικογένεια παίζει μέγιστο ρόλο, όμως όταν το σχολείο ακυρώνει οποιαδήποτε «κοινωνική εκπαίδευση» έχουν δώσει οι γονείς στο παιδί, τότε το παιδί θα ζεί σε μια κοινωνία που όλα τα αγαθά και τα όμορφα που θα έχει μάθει, θα του είναι βάρος.
Όπως μου έχει εξομολογηθεί ο πατέρας μου, όταν με μεγάλωναν, το μεγαλύτερο τους δήλλημα ήταν το αν θα έπρεπε να με κάνουν «καλό άνθρωπο» ή «ικανό άνθρωπο». Καταλάβαιναν δηλαδή ότι σε ένα τέτοιου είδους κοινωνικό σύστημα το καλός θεωρείται αντιστρώφως ανάλογο του ικανός.
Autos einai o pragmatikos o kosmos. Bges apo ta oneira sou kai des ligo ton pragmatiko kosmos bre axriste!
Αν υποννοείς(γιατί έτσι που τα γράφεις δεν καταλαβαίνω και τ’ι ακριβώς θέλεις να πείς). ότι τα σχολικά βιβλία σου δείχνουν την εικόνα του πραγματικού κόσμου, τότε είσαι οικτρά γελασμένος. Τα βιβλία αυτά, σου πλάθουν μια εικόνα του κόσμου, που μόνο πραγματική δεν είναι, έτσι ώστε να νομίζουν τα παιδιά, ότι δεν ζούν στην κόλαση του ιμπεριαλισμού αλλά κάπου καλύτερα(ο ορισμός της προπαγάνδας). Ελπίζω όμως να μην εννοούσες αυτό γιατί εκτός απο άχρηστος θα πρέπει να είσαι και ηλίθιος για να το πιστεύεις.
http://www2.rizospastis.gr/page.do?id=11645&publDate=29%2F12%2F2009&direction=&pageNo=11
Αυτός είναι ο πραγματικός κόσμος σου και αυτόν τον κόσμο θέλω να αποφύγω!!!
Επειδή έχω δουλέψει στον βιομηχανικό τομέα, και επειδή αδειάζαμε και εμείς φορτηγά πλοία με εμπόρευμα και φωρτώναμε νταλίκες, ενα θα σου πω. Χάρην του «ο χρόνος είναι χρήμα», καταπατάται κάθε κανόνας ασφάλειας. Φορτηγά υπερφωρτωμένα, ιμάντες ψωριασμένοι, υλικά αποθηκευμένα με λάθος τρόπο επειδή δεν τα χωρούν οι αποθήκες, κόσμος που δουλεύει υπερωριακά σε μηχανήματα με κινητά μέρη και κλάρκ. Κόσμος που είναι γραμμένος εργάτης αλλά δουλεύει ως χειριστής. Τοξικά αέρια που εκρίνονται απο μηχανήματα και δεν υπάρχει κανένα σύστημα εξαγωγής απο το εργοστάσιο. Τραυματισμοί, τραυματισμοί και πάλι τραυματισμοί, και μετά η εταιρία εξαγοράζει τη σιωπή των εργατών με λίγα ψίχουλα(όλα αυτά τα έχω δει απο πρώτο χέρι). Και να φανταστείς στην εταιρία που ήμουν, έδιναν και λίγη προσοχή και επέμεναν υποκριτικά στους κανόνες ασφαλείας, γιατί δεν μπορεί να απαιτείς απο τον άλλον να σου κάνει δουλεία 10 ωρών σε 5 και να περιμένεις να τηρήσει και τους κανόνες.
Όταν λοιπόν θα βάλουν στο βιβλίο πλακωμένους εργάτες απο τόνους σίδερων και κομμπένα χέρια, τότε θα δείχνουν τον πραγματικό κόσμο!!!
KAI META RE MPAKLAVA THA SOU BALOUN KAI «X» EKSW APO TO BIBLIO NA MHN TO DIAVAZOUN ANILIKOI. GIA NA FORTONES NTALIKES ME TO KLARK PREPEI NA EISAI POLY BLAKAS TELIKA.
…
Περισσός Α.Ε.» ή… όταν ο «Ριζοσπάστης» απολύει
Ως κοινός και στυγνός εργοδότης ο «Ριζοσπάστης», η εφημερίδα του ΚΚΕ, που κατά τα λοιπά κόπτεται για τα δίκαια των εργαζομένων, όπως υποστηρίζει, απέλυσε την παραμονή της απεργίας των δημοσιογράφων, τον επί 15 έτη εργαζόμενο δημοσιογράφο της, γνωστό πειραιώτη συντάκτη, Γιάννη Κωστάκη, με δικαιολογίες και διαδικασίες που θα ζήλευαν και οι πιο σκληροί μάνατζερ μεγάλων πολυεθνικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γ. Κωστάκης, που τα τελευταία χρόνια κάλυπτε το δικαστικό ρεπορτάζ, ενώ παλιότερα ήταν υπεύθυνος του πειραϊκού ρεπορτάζ, ήθελε μόλις τέσσερα χρόνια για να συνταξιοδοτηθεί, ενώ είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Ας δούμε όμως πως περιγράφει τα περιστατικά που οδήγησαν στην απόλυσή του ο ίδιος ο δημοσιογράφος Γ. Κωστάκης, μέσα από την αναφορά του, που θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στο δ.σ. της ΕΣΗΕΑ :
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Την Δευτέρα, 29 Σεπτέμβρη, με κάλεσε ο συνάδελφος Παύλος Αλέπης, αρχισυντάκτης της εφημερίδας ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ όπου εργάζομαι σχεδόν 15 χρόνια (14 χρόνια και 9 μήνες για την ακρίβεια) προκειμένου να μου ανακοινώσει την «λήξη της συνεργασίας μας», όπως χαρακτηριστικά μου είπε. Ισχυρίστηκε ότι το τελευταίο διάστημα, τουλάχιστον μία φορά
την εβδομάδα, η Συντακτική Επιτροπή (ΣΕ), ασχολείται μαζί μου. Πρόσθεσε ότι η ανοχή που έδειξε η εφημερίδα σε μένα ήταν ανεπίτρεπτη και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθεί στο μέλλον για κανένα άλλο εργαζόμενο. Το ρεπορτάζ την ευθύνη του οποίου τα τελευταία χρόνια είχα ήταν το Δικαστικό.
Εξεπλάγην επειδή ποτέ στο παρελθόν δεν μου είχε γίνει κάποια παρατήρηση σχετικά με την εργασία μου και φυσικά ουδέποτε είχα κληθεί από τη ΣΕ όταν γινόταν συζήτηση για μένα προκειμένου να εκθέσω την δική μου άποψη στο υπό συζήτηση θέμα. Στην ΣΕ δεν κλήθηκα καν όταν συζητήθηκε η απόλυσή μου, 4 χρόνια πριν πάρω σύνταξη και ενώ για
πάνω από 10 χρόνια πάσχω από στεφανιαία νόσο, γεγονότα γνωστά σε όλα τα μέλη της ΣΕ.
Ως αφορμή της απόλυσή μου αναφέρθηκε το ότι δεν είχα δώσει στην εφημερίδα την είδηση της κήρυξης από το δικαστήριο καταχρηστικής της απεργίας των τελωνιακών. Η επίκληση αυτού του λόγου είναι προσχηματική και θα εξηγήσω αμέσως γιατί το λέω.
Στις 25 Σεπτέμβρη η κυβέρνηση προσέφυγε στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική. Η εκδίκαση της προσφυγής έγινε το απόγευμα της ίδιας μέρας, κάτι για το οποίο από το μεσημέρι είχα ενημερώσει τον προϊστάμενο του τμήματός μου συνάδελφο Κώστα Πασακυριάκο μαζί με τα άλλα υπό εξέλιξη θέματα του τρέχοντος ρεπορτάζ. Το ρεπορτάζ της εκδίκασης των ασφαλιστικών μέτρων το έστειλα στον υπεύθυνο του εργατικού ρεπορτάζ συνάδελφο Περικλή Κουρμούλη, κατά τις οκτώ με εννέα το βράδυ με την προφορική
επισήμανση (που ανέφερα και στο ρεπορτάζ) ότι η απόφαση θα εκδίδετο αργά το βράδυ ή το πρωί της επόμενης μέρας και εγώ θα παρέμενα στο χώρο των δικαστηρίων μέχρι να κλείσουν. Επισήμανση περιττή αφού ούτως ή άλλως την ενημέρωση της εφημερίδας για τέτοιας φύσης δικαστικές αποφάσεις όταν τα δικαστήρια έχουν κλείσει την έχει το εργατικό ρεπορτάζ που τις πληροφορείται από τους συνδικαλιστές στους οποίους
κοινοποιείται από τους δικηγόρους. Σημειωτέον ότι το συνδικαλιστικό όργανο των τελωνιακών ήταν σε συνεδρίαση από το μεσημέρι και περίμενε την απόφαση του δικαστηρίου προκειμένου να αποφασίσει για το αν θα συνεχίσει ή αναστείλει την απεργία.
Την επομένη μέρα το απόγευμα, μου τηλεφώνησε ο συνάδελφος Πασακυριάκος για να με ρωτήσει τον λόγο που δεν είχα ενημερώσει την εφημερίδα για την δικαστική απόφαση, προσθέτοντας ότι ο ίδιος την είχε μάθει από τηλεοπτικό Δελτίο Ειδήσεων στη μία το πρωί και αμέσως ήρθε σε επαφή τόσο με τον συνάδελφο Κουρμούλη, όσο και με τον
συνάδελφο Βασίλη Αμπελογιάννη, επίσης μέλος της ΣΕ, που το βράδυ εκείνο είχε βάρδια.
Όπως μου είπε και οι τρεις με αναζήτησαν στο κινητό μου τηλέφωνο, που όπως ισχυρίστηκαν ήταν απενεργοποιημένο. Το ότι είχα το κινητό μου τηλέφωνο κλειστό δεν αληθεύει, εξάλλου αν ήθελαν μπορούσαν να με
καλέσουν στο σταθερό. Το κύριο όμως είναι άλλο. Ανεξάρτητα του αν είχα (που δεν είχα) εγώ ή κάποιος άλλος την υποχρέωση της ενημέρωσης της εφημερίδας για την απόφαση του δικαστηρίου, αφού τρία μέλη της ΣΕ την είχαν μάθει γιατί δεν την δημοσίευσαν; Στην ερώτηση του συνάδελφου Πασακυριάκου η απάντησή μου ήταν ότι είχα πει στον συνάδελφο Κουρμούλη πως θα μείνω στα δικαστήρια μέχρι να κλείσουν,
προσθέτοντας πως δεν είναι οι δικαστικοί συντάκτες αυτοί που μαθαίνουν την απόφαση δικαστηρίων περί ασφαλιστικών μέτρων όταν τα δικαστήρια έχουν κλείσει. Οι αποφάσεις δεν ανακοινώνονται από την έδρα, αλλά κοινοποιούνται στους διαδίκους από τους δικηγόρους. Κάτι βέβαια που πρέπει να ήταν ήδη γνωστό στο συνάδελφο Πασακυριάκο από την πείρα του. «Σου έκανα μια σαφή ερώτηση, μου έδωσες μια σαφή απάντηση. Θα τα πούμε την Δευτέρα», μου είπε και έκλεισε το τηλέφωνο. Μετά το τηλεφώνημα του συνάδελφου Πασακυριάκου τηλεφώνησα στον συνάδελφο Κουρμούλη ο οποίος σε μένα παραδέχτηκε το ότι του είπα πως θα παραμείνω στα δικαστήρια μέχρι να κλείσουν. Όταν τον ρώτησα γιατί
με εγκαλεί ο συνάδελφος Πασακυριάκος, η απάντηση ήταν: «Η εφημερίδα δεν είχε μια είδηση που είχαν όλες οι άλλες. Αφού δεν φταίω εγώ, αφού δεν φταίει ο … (μου είπε το όνομα συναδέλφου του εργατικού ρεπορτάζ) τότε εσύ φταις. Λογικό δεν είναι;». Για το αν η ευθύνη της ενημέρωσης της εφημερίδας για δικαστικές αποφάσεις τέτοιου είδους, που εκδίδονται όταν τα δικαστήρια δεν λειτουργούν, είναι ή δεν είναι δική
μου θα φανεί και από στοιχεία που θα προσκομίσω κατά την συνεδρίαση του ΔΣ της Ένωσης μας.
Από τα πραγματικά περιστατικά που αναφέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο λόγος που επικαλείται η εφημερίδα σαν αιτία απόλυσής μου είναι προσχηματικός.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας πληροφορώ επίσης ότι ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος της εφημερίδας, συνάδελφος Ανδρέας Σακαρέλος, αν και η απόλυσή μου έγινε στις 30 Σεπτέμβρη, παραμονή της απεργίας μας για το Ασφαλιστικό, δεν είχε ενημερώσει την Ένωση έως σήμερα 2 Οκτώβρη, και πώς να το κάνει άλλωστε, αφού σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε σήμερα, με
δική μου πρωτοβουλία, μου είπε ότι συμφωνεί με την απόλυσή μου!
Συναδελφικά
Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ
η εργοδοσία, η οποία βεβαιώς είναι απόλυτα κατευθυνόμενη απο την ηγετική ομάδα του κκε, δέν τηρεί ούτε τα προσχήματα πλέον
Η διεύθυνση του ριζοσπάστη, υποχρέωσε παραμονή της πρωτοχρονιάς, το σύνολο των εργαζομένων της εφημερίδας, να «ανέβει» στα γραφεία της, όταν η ύλη είχε κλείσει εδω και ημέρες, για το σημερινό πρωινό φύλλο (υπενθυμίζω οτι σήμερα κυκλοφορούν μονάχα τα πρωινά φύλλα).
Λόγος ουσιαστικός δέν υπήρχε, αλλά ούτε καν προσχηματικός. Η απόφαση καθαρή και σταράτη.
Αποφασίζουμε και διατάσσουμε.
Φαίνεται καθαρά, ότι η εργοδοσία έχει χάσει πλέον κάθε επαφή με την πραγματικότητα, αφού η απαίτηση να εργασθούν ΟΛΟΙ παραμονή πρωτοχρονιάς και όχι μονάχα οι βάρδιες, δεν είναι τίποτε άλλο, απο την κορύφωση συγκεκεριμένων ενεργειών ( απολύσεις, στερήσεις μισθών), ωστε να μην τολμάει κανείς εργαζόμενος να σηκώνει κεφάλι, απέναντι στον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στον ριζοσπάστη.
Οταν ο Ριζοσπάστης απλύει γίνεται σάλος και συζητιέται για χρόνια(επειδή συμβαίνει σπάνια), όταν οι άλλοι απολύουν είναι καθημερινό φαινόμενο.
Δεν γνωρίζω για την παραμονή, αυτό όμως που θα έπρεπε να ξέρεις είναι οτι ο Ριζοστπάστης είναι μία απο τις λίγες εφημερίδες που δεν δουλεύουν οι εργαζόμενοι την Κυριακή.
Επίσης πριν απο κανα δυο χρόνια, για να σου το θυμήσω και αυτό, είχε βγεί, δεν θυμάμαι απο ποιά εφημερίδα (κάπου θα το βρείς να το κάνεις paste), και ενα άρθρο που έλεγε ότι στο Ριζοσπάστη παίρνουν μισθό πείνας.
Βλέπε ακόμα, δηλώσεις πάγκαλου και μπουμπούκου για να είσαι ενήμερος για το αντικομμουνιστικό δελτίο και να μην μου ποστάρεις περσυνά ξινά σταφύλια.
Α ναι και κάτι που ακούστηκε πρόσφατα, ο Χ. Φλωράκης ήθελε να αγοράσει την Αεκ και την ΑΕΛ, σύμφωνα με τον κύριο Τζιά. Πρώτα η ΑΕΚ μετα η ΑΕΛ, μετά ποιος ξέρει, η Μπαρτσελόνα;
Το ότι ο Ριζοσπάστης δεν κάνει κόπο να απαντήσει σε αυτές τις λασπολογίες, καταλαβαίνεις ότι είναι επειδή δεν θέλει να παίξει το παιχνιδάκι τους, γιατί μετά κάθε μέρα θα βρίσκουν και μια καινούρια μαλακία να πουν. Πχ οτι στα γραφεία της εφημερίδας ο αρχισυντάκτης παρενοχλεί τη γραμματέα του, ότι δεν επιτρέπετε οι συντάκτες να τρώνε σουσαμοκούλουρο, ότι τους υποχρεώνουν όλους να δουλεύουν με παντόφλες κλπ. Πάντως για να ξέρεις, σε παλιότερες περιπτώσεις, όταν τα πράγματα ξέφυγαν, ο Ρ έκανε μυνήσεις και οι Κ.Κ δημοσιογραφίσκοι ζήτησαν και συγνώμη.
Όπως και να έχει, καλή χρονιά και εσύ και το ΠΑΣΟΚ σου, πάντως εγώ τώρα με το ΠΑΣΟΚ, έχω αρχίσει να παρακαλάω να έρθει το τέλος του κόσμου ως το 2012!
Αλλά ακομα και αν υποθέσουμε οτι ο Ριζοσπάστης είναι η 10 πύλη της κόλασης(που για μερικούς μερικούς είναι ευτυχώς) , τι σχέση έχει αυτό με το πόστ; Μήπως αυτό αναιρεί ότι τα εργασιακά είναι ΚΩΛΟΣ?
Είναι η απάντηση σου προσπάθεια να τοποθετηθείς επι του θέματος, ή μήπως να αναμασήσεις στο άσχετο μια καραμέλα που πάει απο στόμα σε στόμα απλά και μόνο επειδή γνωρίζεις τις πολιτικές μου επιλογές(τις οποίες ποτέ δεν κρύβω);
Απλά για να καταλάβω και εγω!
Ελπίζω να ακούσω κάτι πρωτότυπο και εντός θέματος…
(για όλους όσους περιμένετε απο πέρυσι αυτό το post να ολοκληρωθεί, κάντε υπομονή ως αύριο, ευχαριστώ και συγνώμη).
http://neemo.gr/index.php (ρίξτε και εδω μια ματιά αν θέτε)
ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΕ khjy
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΣΟΥ, ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΟΥ, ΤΟ ΑΠΥΘΜΕΝΟ. ΦΙΛΕΡΓΑΤΙΚΟ, ΦΛΟΓΕΡΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΘΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΙ, ΤΗΝ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΥΛΑ ΣΤΙΣ ΦΛΕΒΕΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΑΛΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΙΣΧΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟΝ ΣΤΑΛΙΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΟΠΟΥ ΕΚΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΙΑΖΕΙ Η ΦΟΒΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΑΚΩΝΕΙ Η ΣΚΛΑΒΙΑ.
ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ Η ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ EΦ’ ΟΣΟΝ ΣΕ ΣΟΚΑΡΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ Η ΑΘΛΙΑ, ΘΡΑΣΥΤΑΤΗ ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΝΑ ΑΠΟΛΥΣΕΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΕΝΑΝ.
ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ;
ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ.
ΕΝΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΙΑ ΑΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΙΑ ΑΦΟΡΜΗ ΣΚΙΩΔΗ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΙΤΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΣΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΟΥ, ΤΟΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ KAI ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣΤΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΝΟΗΘΩ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΟΥ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΚΑΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ, ΤΙΣ ΕΠΙΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΝΑΡΑ ΤΗΝ ELITE ΤΟ JUMBO. ΤΑ ΑΘΛΙΟΤΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ STAGE. ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.. ΣΥΜΠΑΣΧΩ ΣΤΟ ΡΙΓΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΠΕΡΝΑ ΤΗΝ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ ΣΟΥ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΑΥΡΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ, ΤΑ ΤΕΤΡΑΩΡΑ, ΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ, ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ, ΤΟΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ.
ΣΥΓΝΩΜΗ ΛΑΘΟΣ ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΣΤΟ 902 ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ.
ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ ΕΦ’ ΟΣΟΝ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΤΟΣΟ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ.
ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΦΙΛΕ ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΕ khjy Ο ΗΛΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΑΝΕΤΕΙΛΕ ΞΑΝΑ ΨΗΛΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΤΡΙΨΕΙ ΤΑ ΣΤΕΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΤΥΓΝΟΥ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΝΕΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΞΑΝΑΖΗΣΕΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΕΡΕΣ 1981 ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΠΑΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΟ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ ΑΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΟΠΩΣ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ.
ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΑΓΡΟΤΗ ΦΟΙΤΗΤΗ.
ΘΑ ΤΟΝ ΜΕΘΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΤΡΕΛΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑΙ.
ΠΑΝΤΩΣ ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΕΧΟΥΝΕ ΤΡΕΛΑΝΕΙ Μ’ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΣΤΙΣ 100 ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΦΙΛΕ khjy Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΣΕ.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
[…] ξεκινάνε εντατικά απο το δημοτικό σχολείο κιόλας αυτό, δείτε ενα παλιότερο μου άρθρο για να […]
[…] μετά σκέφτομαι, πως το μνημόνιο δεν είναι κάτι νέο, το διδάσκουν πλέον στα σχολεία, τείνει μάλλιστα να αντικαταστήσει το μάθημα των […]
[…] κάνουν τον Γκαίμπελς να κοκκινίζει απο ντροπή(δείτε εδώ μια σχετική αναφορά που είχα κάνει […]